לוגו-לנד

משרד החינוך מעודד הרגלים של תזונה בריאה בבית-הספר. באדיבות תלמה, כמובן

לשלל הדאגות של משה (שם בדוי) עם כניסת בתו לכיתה א' מתלווה דאגה נוספת: החשש מעירוב מסרים שיווקיים בעולמה החינוכי של התלמידה הטרייה.

"השבוע היא נפגשה עם המחנכת, שסיפקה לה קופסת פלסטיק", הוא מספר. "הבת שלי הסבירה שיש לה כבר תיק אוכל שהיא אוהבת, והמחנכת אמרה משהו על שימוש רב-פעמי. על הקופסה כתוב 'משרד החינוך ומשרד הבריאות מעודדים אימוץ הרגלים בריאים'. מקסים. אבל אז מגיעה השורה: 'באדיבות תלמה'. תודה לך, גדעון סער, שהכנסת את תלמה לארוחת הבוקר של הבת שלי, בת 6 וחצי".

במשרד החינוך מסבירים כי שנת הלימודים תהיה בסימן אורח חיים בריא, ובמסגרתה משולבת התוכנית "תפור עליי - לגדול בריא". אלא שלמשרדי החינוך והבריאות חברה גם יוניליוור-תלמה ישראל, "השותפה לתהליך ותומכת בפעילויות לתזונה מגוונת".

אין זה שיתוף-הפעולה הראשון בין משרד החינוך לגוף מסחרי: ליוניליוור יש היסטוריה ארוכה בתחום, לצד חברות כמו רבוע כחול, שכתבה עבור המשרד את תוכנית הצרכנות "חכמים בריבוע" (שכללה, בין השאר, ביקור באחת מרשתות החברה).

ובכל זאת במשרד החינוך מנסים להרגיע: "התוכנית מבוססת על תכנים מקצועיים. היא מועברת ומוטמעת באמצעות צוותים מקצועיים בבתי-הספר, וקיבלה את כל האישורים הנדרשים בכל ההיבטים. כעיקרון, כל חברה שרוצה להיכנס לבתי-הספר חייבת לקבל את אישורי הוועדה לפרסומת מסחרית".

בינתיים יקבלו כל ילדי כיתה א' קופסאות אוכל רב-פעמיות, כשבתוכן מידע והמלצות בנושא. את ההמלצות הם עדיין לא יודעים לקרוא; לפחות הם יפנימו את הלוגו המצורף.