מדד הדאקס עולה כ-1.5%: נתוני אבטלה חיוביים בגרמניה

מספר העובדים המובטלים ירד ב-8,000 ■ שיעור האבטלה נותר יציב על 7% ■ תחזיות הכלכלנים צפו ירידה של 10,000 במספר המובטלים ■ האינפלציה בגוש האירו עומדת על 2.5%

שיעור האבטלה בגרמניה נותר ללא שינוי; גרמניה מפרסמת היום (ד') את נתוני האבטלה לחודש אוגוסט, מספר העובדים המובטלים ירד ב-8,000 ובסך הכל לא חל שינוי בשיעור האבטלה והוא נותר על 7%, כך מדווח משרד העבודה של גרמניה. מדובר בירידה במספר המובטלים זה החודש ה-26 ברציפות.

תחזיות הכלכלנים צפו ירידה של 10,000 במספר המובטלים "שוק העבודה בגרמניה נותר חזק אך יהיה זה תמים לנהאמין כי שוק הכבודה בגרמניה יהיה חסין כנגד משבר החוב והאטה כלכלית", אמר כלכלן בכיר ב-ING Bank. בסך הכל מספר הבלתי מועסקים בגרמניה עומד על 2.95 מיליון.

נזכיר כי כלכלת גרמניה צמחה בקושי ברבעון השני "יש עדיין מומנטום בכלכלה הגרמנית למרות האטה בצמיחה והשיפור בשוק התעסוקה ניכר", אמר כלכלן בכיר ב-ABN Amro Bank NV באמסטרדם.

היום גם פורסם שהאינפלציה השנתית בגוש האירו נותרה ללא שינוי ועמדה על 2.5%, בהתאם לתחזיות וקצת מעל היעד שהציבו הבנקים המרכזיים באירופה של 2%. היום גם פורסמו נתוני האבטלה בגוש האירו והם עומדים על 10%, כמעט זהים לתחזיות שדיברו על ירידה קלה ל-9.9%.