בקסטר נגד טבע: צריכה לשאת בהוצאות מתביעות הפרופופול

בקסטר תובעת את טבע על רקע ההוצאות של החברה מהתביעות נגד התרופה פרופופול ■ "טבע מחוייבת לפצות את בקסטר על כל הטענות שהושמעו נגדה, ההשמצות והפסדים שנגרמו לחברה"

יצרנית התרופות הישראלית טבע עומדת בפני משפט נוסף בגלל הפרופופול: לאחר שמאות חולים תבעו את טבע ובקסטר כי חלו בצהבת נגיפית (הפיטיטיס C) כתוצאה משימוש בתרופה פרופופול, תובעת כעת בקסטר את טבע בטענה כי לפי ההסכם בין החברות, טבע צריכה לשאת בכל ההוצאות מהתביעות.

"טבע מחוייבת לפי ההסכם לפצות את בקסטר על כל הטענות שהושמעו נגדה, ההשמצות וההפסדים שנגרמו לחברה", נכתב בהודעה שפרסמה בקסטר. נזכיר כי בקסטר מכרה את הזכויות על התרופה לטבע לשימוש עד 2009.

התביעה המגיעה לאחר שבית משפט בנאוודה הורה לבקסטר וטבע לשלם לחולה 500 מיליון דולר לאחר שמכרה תרופה שגרמה, כאמור, לחולה לפתח צהבת נגיפית (הפיטיטיס C).

במדינת נאוודה בלבד, טבע עומדת בפני 300 תביעות על כך שחולים חלו בצהבת נגיפית לאחר שימוש בתרופה המיועדת להרגעה לפני ניתוחים. גורמים בכירים בשירותי הבריאות בנוואדה טענו כי התרופה היא זו שגרמה לחולים לפתח את מחלת הכבד. טבע כבר הגיעה לפשרה בשליש מהתביעות נגדה בכל הקשור לפרופופול, כך עולה מנתוני רשות ניירות ערך האמריקנית ב-28 ביולי.