הוט: אין הרעה מהותית בתוצאות בגלל ה-DTT, בינתיים

ועדת הכלכלה תדון ביום א' בהרחבת מערך הטלוויזיה הדיגיטלית מ-5 ערוצים לעד 20 ■ חברות הכבלים והלוויין מתנגדות בטענה כי הדבר יפגע בהכנסותיהן בשל נטישת לקוחות

ביום ראשון הקרוב יעלה לדיון ראשון בוועדת הכלכלה של הכנסת חוק הרחבת מערך העידן+, הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT). במסגרת זו מבקשת הממשלה, ובראשה משרדי התקשורת והאוצר, להוסיף שורה ארוכה של ערוצים למערך, למרות ההתנגדות הצפויה של חברות הכבלים והלוויין בטענה כי הדבר יפגע בהכנסות החברות, בשל נטישת לקוחות.

למרות זאת, מוכיחים נתוני החברות משנת 2010, השנה הראשונה שבה עלה השירות המציע 5 ערוצים, כי הכנסותיהם מתחום השידורים לא נפגעו כלל ואף יותר מכך.

בדוח המסכם של השנה כתבה חברת הכבלים הוט: "נכון למועד הדוח לא חלה הרעה מהותית בעסקי החברה ובתוצאותיה העסקיות הנוכחיות בשל תחילת שידורי ה-DTT במתכונתם הנוכחית". עם זאת, הוט הזהירה כי הדבר עשוי לקרות בעתיד.

הטלוויזיה הדיגיטלית מאפשרת צפייה בשידורים מבלי להיות מחובר לכבלים ולוויין. התקנת המערך כרוכה בחיבור של ממיר שעלותו כ-500 שקל ולהתקינו בקלות. לפי שעה משודרים בה 5 ערוצים ,ובהמשך יהיה ניתן לקלוט עד יותר מ-20.

הממשלה מבקשת לקדם את עידן כחלופה לחבילת הבסיס הצרה, שאותה דרשה בעבר מהחברות. זאת מתוך תפיסה כי חבילת הבסיס שמספקות הוט ו-yes יקרה באופן מהותי מהצעות מקבילות בחלק ניכר ממדינות המערב.

מערך דיטיטי
 מערך דיטיטי