איציק שמולי: "אנחנו כאן כדי להישאר - ואנחנו ננצח!"

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, בנאום על במת עצרת המיליון: "אדוני ראש הממשלה, תכיר - אנחנו הישראלים החדשים" ■ "יש לנו חלום פשוט: לבנות בישראל את ביתנו, לגדל בה את ילדינו ולרקום בה את סיפור חיינו"

נאום "הישראלים החדשים" - כך ייזכר נאומו של איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים, בכיכר המדינה בת"א. שמולי היה הראשון לדבר - עוד לפני מנהיגי מחאת האוהלים - ואותת לרה"מ בנימין נתניהו שהוא מוכן להידבר עם הממשלה, בניגוד חריף לדברים שאמרה דפני ליף אשר קראה לפרופ' מנואל טרכטנברג להתפטר ושללה הידברות עם הממשלה.

"אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה צופה בנו עכשיו - אני מציע לך להסתכל טוב טוב: מה שאתה רואה עכשיו, הציבור העצום שנמצא כאן ובכל רחבי ישראל - הוא ציבור שאתה בכלל לא מכיר. זה לא הציבור שהיה מוכן לקבל כל מה שהממשלות החליטו בשבילו כי 'ככה זה'. תכיר אדוני ראש הממשלה - אנחנו הישראלים החדשים", אמר שמולי.

"אנחנו הישראלים החדשים רוצים רק דבר אחד, לא קל אבל פשוט: לחיות בארץ הזאת. אנחנו רוצים לא רק לאהוב את מדינת ישראל כמו שאנחנו אוהבים, אלא גם אפשרות להתקיים ולחיות בה בכבוד. יש לנו חלום פשוט: לבנות בישראל את ביתנו, לגדל בה את ילדינו ולרקום בה את סיפור חיינו", אמר שמולי.

לדברי שמולי, "הכיכר הזו מלאה בישראלים החדשים שאינם מוכנים לוותר על המדינה שוויתרה עליהם כבר מזמן ושלוקחת אותם כבר מזמן כדבר מובן מאליו. הכיכר הזו מלאה בישראלים החדשים שהיו מוכנים אפילו למות בשביל המדינה הזו, אבל היום אנו מצפים ממך אדוני ראש הממשלה שתתן לנו לחיות במדינה הזאת".

"אנחנו לא נוותר למרות שניסיתם לקחת לנו את התקווה. אנחנו תובעים שינוי ולא נפסיק להיאבק עד אשר יגיעו פתרונות אמיתיים. פתור את הבעיות ונחזור לחיינו, אם לא תפתור - אנחנו כאן כדי להישאר. בעיות מדיניות וביטחוניות היו ויהיו, ואחרי האו"ם בספטמבר יבוא גם אוקטובר ואז עדיין תידרש להסביר לכולנו איך עלינו לשרוד במדינה הזאת", אמר.

שמולי הוסיף: "בשבוע שעבר לגלגו עלינו ואמרו לנו שהמחאה החברתית דעכה ואף נגמרה. בשבוע שעבר אמרו לנו שאפילו ההורים שלנו, הילדים שלנו, המשפחות שלנו לא יבואו יותר. בשבוע שעבר אמרו לנו שהיינו בסה"כ קוריוז או פסטיבל קיץ - אז אמרו. הערב הזה אנחנו אומרים לכם: ישראל שלנו מתעוררת למחאה הגדולה ביותר שידעה בתולדותיה, היא תובעת שינוי אמיתי בסדרי העדיפויות של ממשלותיה ומשילה את הציניות, האדישות וחוסר האמונה ועוטה מחדש תקווה אחת גדולה".

"אנחנו כאן כדי להישאר ואנחנו ננצח"

"הערב הזה ישראל מפסיקה לומר 'ככה זה' ובמקום זאת מתחילה להאמין בשינוי ולחולל אותו. מהערב הזה ישראל שלנו כבר לא תהיה אותו הדבר. האוהלים הרבים שהקמנו הם כלי עוצמתי בארסנל המחאה שלנו. לא הגענו לכאן היום בשם האוהלים, הגענו לכאן בשם האנשים והבעיות שהתנקזו לתוכם - אתם מתרכזים ביריעות וביתדות ואנחנו מדברים על מצוקות ובעיות.

"אתם ספקנים באשר לעמידות האוהלים מול רוחות החורף הקשות, ואנחנו מתחייבים לכם כי דווקא את רוחם של האנשים לא תצליחו לשבור. אתם לא מבינים - האוהלים הם רק המעטפת, הישראלים החדשים והנחושים בתוכם הם הליבה. ואנחנו לא נפסיק את המחאה הזו עד שתענה לכמיהתו של הלב: אדוני ראש הממשלה- תן לנו לחיות במדינה הזאת.

"כעת, אחרי מפגן העוצמה האדיר הזה, אנחנו נסמן לממשלה את החזון ועליה לבחור באיזו דרך ללכת כדי להגיע אליו. כעת, חובת הממשלה למשול ולבצע. אנחנו מוכנים לעזור בגיבוש הפתרונות, רק בתנאי שתוכיחו כי בכוונתם להקשיב ולבצע באופן אמיתי. תרצו להיפגש - ניפגש. תרצו להידבר - נדבר. רק דבר אחד אנחנו לא נקבל: לא ניתן שתנסו למרוח אותנו פעם נוספת.

"הפעם הזו אנו דורשים פתרונות אמיתיים - ועד שהם יבואו, לא נפסיק לרגע את המחאה. לא נפסיק עד שנראה תוכנית אמיתית עם ערבויות ביצוע. אנו תובעים איזון נכון יותר בין כלכלה חופשית ובין כלכלה אנושית, ולכן נקיים מחאה חריפה כאילו אין הידברות, ונקיים הידברות כאילו אין מחאה חריפה. אנחנו כאן כדי להישאר", אמר שמולי.

"אנחנו נערכים למאבק ארוך וממושך, אבל השינוי מתחולל כבר בתוכנו. האמינו בדרך - היא איננה פשוטה, אבל בסופה מחכה לנו ישראל טובה יותר. ובסוף אני מבטיח לכם דבר אחד - אנחנו ננצח, לא בגלל הכוח רק בגלל הרוח, אנחנו ננצח!" סיכם שמולי.