שמולי: "אם לא נאהב המלצות טרכטנברג נצא שוב לרחובות"

(עדכון) - יום אחרי הפגנת ה-400 אלף: הסטודנטים נערכים לפירוק המאהלים ■ היו"ר איציק שמולי: "האוהלים הם לא חזות הכל - אבל הם סיימו תפקידם" ■ "אני כל הזמן מקבל הצעות ללכת לפוליטיקה אבל זה לא רלוונטי כיום"

כ-300 אלף איש השתתפו אמש בצעדה המונית מכיכר הבימה אל כיכר המדינה בתל אביב. בכל הארץ התקיימו צעדות ועצרות מחאה דומות ובהן השתתפו לפי ההערכות עוד כ-100 אלף איש. ביום שאחרי מפגן הכוח המרשים בחוצות הערים, התאחדות הסטודנטים החלה להיערך היום (א') לפירוק אוהלי המחאה שהקימה לפני כחודש וחצי בשדרות רוטשילד בתל אביב. לדברי היו"ר, איציק שמולי, הסטודנטים יפרקו את שאר מאהלי המחאה שלהם ברחבי הארץ בהמשך השבוע.

באחרונה כבר הייתה מגמה של נסיגה במאהלים וזה פגע במחאה", אמר שמולי ל"גלובס". לדבריו, "אם עוברת מצלמה בשדרה, והתמונה שנחשפת לציבור היא של אוהלים ריקים, נוצר רושם מעוות שהאוהלים האלה הם חזות המאבק והכל דועך. הנה, אתמול בערב דווקא קיבלנו הוכחה שהמאבק לא דועך וההמונים יוצאים אל הרחובות. האוהלים הם בפירוש לא חזות הכל".

"זו תחושה של רגעים היסטוריים. אחרי העצרת אמש, הניצחון של המאבק הושג, ולא משנה מה יהיו ההמלצות של ועדת טרכטנברג. ברור שוועדת טרכטנברג לא תענה על כל הציפיות, שבכלל נמצאות בשמיים.

בראיון בערוץ 2 הערב (א'), שמולי הוסיף ואמר כי "אנחנו לא מפסיקים את המחאה הזאת לרגע, אבל עכשיו זה נכון לפרק את האוהלים ולהשתמש באמצעים נוספים. אנחנו צריכים לדעת להפעיל עוד ועוד מנופי לחץ על הממשלה".

"אין ספק שמבחינתו הנקודה המשמעותית הבאה היא פרסום ההמלצות של ועדת טרכטנברג. אין לי ספק שאם לא נאהב את ההמלצות, העם שוב ייצא לרחובות להפגין. אנחנו הסטודנטים אומרים מהיום הראשון שאנחנו רוצים לשלב בין המחאה להדברות. רק שילוב יביא לתוצאות המקוות. אני רק תוהה לגבי המנדט שמחזיק הפרופ' טרכטנברג מראש הממשלה", אמר שמולי.

שמולי נשאל גם לגבי הפנייה שלו לפוליטיקה, ואמר כי "יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. אני מקבל כל הזמן הצעות ופניות מהמערכת הפוליטית אבל זה לא רלוונטי כיום, אני מיד הודף את זה - איפה שאני לא משפיע אני לא נמצא".

"שיח ערכי ולא כלכלי"

בשיחה עם "גלובס", שמולי אמר כי "השיח כאן הוא ערכי ולא כלכלי. אני מכיר את מנואל טרכטנברג והוא איש מקסים. שמולי מצפה שההתאחדות בראשותו תוזמן עוד השבוע אל הוועדה כדי להציג בפני חבריה את עמדתם. "לשם אני חותר כרגע, לכיוון של הידברות והעלאת חזון מצד התאחדות הסטודנטים", אמר והוסיף: "את הפעילות שלנו בשטח נבטא באמצעות הגשת עזרה לנזקקים באופנים שונים, בין השאר על רקע החגים הקרבים, נעשה מעשים שהממשלה חייבת לעשות אך לא עושה. לגבי האהלים, גם דפני ליף ושאר מובילי המחאה מבינים שהם סיימו את תפקידם".

לדברי שמולי, לפחות עד מסירת ההמלצות של ועדת טרכטנברג, "אין טעם בהפגנה נוספת. ההפגנה הבאה צריכה להתקיים מסביב להמלצות של הוועדה: אם ההמלצות יהיו מריחה, כמובן שנפגין בכל הכוח. אם ההמלצות יהיו טובות, כמובן שנצטרך לצאת להפגין ולהיות בעדן. לפני כן אין טעם. את המתח שממילא קיים בשטח נדע לשמר באמצעות פעילויות נקודתיות במקומות שונים ברחבי הארץ".