אובמה: "התוכנית שנציג תיצור מיליון מקומות עבודה"

במהלך עצרת בדיטרויט הנשיא חשף חלק קטן מהתוכנית שמתכוון להציג מול הקונגרס ביום חמישי ■ אובמה תקף את המפלגה הרפובליקנית שמתכוונת להכשיל את התוכנית

נשיא ארצות הברית סיפק אתמול טעימה קטנה לנאום שהוא עומד לשאת מול שני בתי הקונגרס ביום חמישי. בנאומו ביום חמישי צפוי אובמה להציג תוכנית חדשה ליצירת מקומות עבודה חדשים שמתבססת בעיקר על שידרוג התשתיות הקיימות בארה"ב ובכך לגייס כוח עבודה חדש.

במהלך עצרת שהתקיימה אתמול מול מטה חברת ג'נרל מוטורס בדטרויט לרגל ה-Labor Day הציג אובמה חלק מהתוכנית שלו שיציג מול שני בתי הקונגרס ביום חמישי, "יש הרבה כבישים וגשרים ברחבי המדינה שצריכים לעבור שדרוג", אמר אובמה והוסיף,"ויש מליון עובדי בניה שמובטלים כרגע שמחכים בקוצר רוח לחזור לשוק העבודה".

בנאום שלו אתמול, האשים אובמה את המפלגה הרפובליקנית ששולטת בקונגרס, בטירפוד המהלכים שהוא ניסה לקדם בעבר, והוא קרא להם לגלות הפעם אחריות ולהציב את טובת המדינה לפני טובת המפלגה שלהם. "הפעם אנחנו נגלה אם יש חברי קונגרס כנים מהמפלגה הרפובליקנית, שישימו את טובת המדינה מעל לטובת המפלגה".

אובמה הביע אופטימיות באפשרות שהתוכנית שלו תתקבל, למרות ההתנגדות הצפויה מהרפובליקנים. "אני הולך להציע תוכנית ששתי המפלגות יסכימו עליה, כי אני עדיין מאמין ששתי המפלגות עדיין יכולות לעבוד יחד על מנת לפתור את הבעיות המשותפות שלנו", אמר אובמה, אולם הוא שלח מסר לרפובלקנים, "אנחנו לא מתכוונים לחכות להם, אם ינסו להכשיל את המהלך".

ביום שישי האחרון פורסם שבחודש אוגוסט לא נוצרו משרות חדשות במשק האמריקני מה שהשאיר את האבטלה על שיעור גבוהה של 9.1%. הנתון הזה היה כמו סופגניות בחנוכה עבור הריפובלקנים, שניצלו את הנתון לתקוף את הנשיא אובמה באופן אישי ואת מדיניותו הכלכלית והם קראו לו "נשיא אפס".