עדי צים: "הוזלת המחירים של שופרסל - עבודה בעיניים"

צים, מבעלי השליטה ברשת כמעט חינם, מגיב להסדר של שופרסל עם הסטודנטים: "שופרסל ומגה מנסות את כל הגימיקים האפשריים - הן מפרסמות שהן מוכרות בזול, כשהן לא מוכרות בזול"

"ההסדר של שופרסל עם הסטודנטים הוא עבודה על הצרכן בעיניים. הצרכן לא טיפש. שופרסל ומגה מנסות לעשות את כל הגימיקים האפשריים, אבל זה לא יעזור להן כי הצרכן יותר פיקח. הן מפרסמות שהן מוכרות בזול, כשהן לא מוכרות בזול. הסטודנטים הלכו איתן כי הם לא מבינים במחירים. אם הם היו פונים אלינו, היינו מסבירים להם איפה שופרסל צריכה להוריד את המחירים בצורה דרסטית - הן לא הוזילו את הסל". את הדברים הללו אומר ל"גלובס" עדי צים, מבעלי השליטה ברשת מחסני כמעט חינם.

בהשוואת מחירי המוצרים החדשים שתעניק שופרסל למחירים ברשתות שיווק אחרות, מתברר כי חלק מהמוצרים נמכרים במחירים הרבה יותר נמוכים ברשתות מתחרות מאשר המחיר המוזל שמציעה שופרסל.

"אנחנו מוכרים ק"ג קמח ב-2.5 שקל בקניית זוג. 4 יחידות שמן חמניות נמכרות ברשת ב-24 שקל, 6 שקלים ליחידה, לעומת 10.2 שקלים בשופרסל. יחידה בודדת של שמן חמניות נמכרת אצלנו ב-7 שקלים. טונה קנולה זה המחיר הרגיל שלה. יותר מזה, אנחנו מוכרים רביעיית טונה סטארקיסט ב-20 שקל כמחיר רגיל, לא במבצע.

"נקניקיות עוף במותג שופרסל מוכרים ב-11 שקל, ואנחנו מוכרים מותגים כמו יחיעם ב-8 שקלים ו-3 יחידות ב-20 שקל. אנחנו מוכרים קוטג' ב-5.49 שקלים כמחיר רגיל, במבה ב-4 שקלים בלי מבצע. האגיס אנחנו מוכרים כל השנה 2 ב-100 או 2 ב-105 שקל. מגבונים שופרסל 72 יחידות הם מציעים ב-7.2 שקלים, כשאנחנו מוכרים מגבונים באריזה דומה ב3.2 שקלים. סוכר - זה המחיר שלו, אין כאן הוזלה.

"אנחנו מוכרים ב-4.8 שקלים לק"ג, וזה המחיר בכל הארץ, לא רק אצלנו. גבינה צהובה פרוסה של גלבוע שופרסל תמכור ב-13.7 שקל, כשאנחנו מוכרים את הגבינה ב-12 שקל כל השנה, ושתי יחידות אנחנו מוכרים ב-22 שקל.

"נוזל כלים שופרסל 750 מ"ל הם מציעים ב-9 שקלים, כשאנחנו מוכרים 3 יחידות של נוזל כלים במותג הפרטי ב-12.5 שקל. מרכך כביסה 4 ליטר שופרסל הוזילו מ-20 שקל ל-16 שקל - זו בדיחה. המותג הפרטי שלנו נמכר ב-9.90 שקלים, ואת המותגים אנחנו מוכרים עוד יותר זול מהמותג הפרטי של שופרסל. למשל מרכך קלין ב-14 שקל", אומר צים.

לדבריו, "אף אחד לא מוכר ולא מכר קורנפלקס של תלמה ב-23 שקל, כמו ששופרסל מכרה. עכשיו היא מוכרת קורנפלקס ב-20 שקל, כשאצלנו הוא נמכר ב-17.8 שקל, וגם ברשתות אחרות.

"אותו דבר לגבי חומוס אחלה - אצלנו הוא נמכר ב-13 שקל כל השנה, בלי טובות ובלי דאווינים. הם מכרו ב-17 שקל והורידו מחיר ל-14 שקל. אנחנו מוכרים אבקת כביסה קולון, סנו מקסימה ופרסיל ב-22.8 שקל, אז להציע לצרכן את המותג שלהם ב-22 שקל זה לעשות צחוק מהצרכן.

"הן 'הוזילו' מוצרים שאין להם מכר חזק, במקום להוזיל את כל מוצרי החלב, התינוקות והדברים הבסיסיים בצורה חזקה", אמר צים.