נפטר המיליארדר דן דוד, בעל השליטה בלידר ותורם הפרסים

המיליארדר המיליארדר האיטלקי-יהודי דן דוד היה ידוע בפרסים על שמו שהוא מחלק מדי שנה בסך 3 מיליון דולר, בשיתוף עם אוניברסיטת תל-אביב להצטיינות בתחומי מחקר שונים

המיליארדר האיטלקי-יהודי דן דוד, בעל השליטה בלידר מאז 2010 ותורם פרסי דן דוד, נפטר אמש לאחר מאבק במחלה קשה. דוד היה גם משקיע בחברת מ.ג.ע.ר, ובחברת ההשקעות נובה סולאר מתחום הקלינטק.

דוד היה ידוע בפרסים על שמו שהוא מחלק מדי שנה בסך 3 מיליון דולר, בשיתוף עם אוניברסיטת תל-אביב להצטיינות בתחומי מחקר שונים. דוד אמר בעבר ל"גלובס" כי: "הכסף הוא מדד להצלחה, בדיוק כמו שמעלות צלסיוס הן המדד לטמפרטורה, אך הכסף אינו מטרה בפני עצמה. ההצלחה יכולה להביא לאדם סיפוק, אך לאחר שסופקו צרכיו האישיים, צריך הכסף לשמש למטרות טובות".

דוד היה אזרח איטלקי וישראלי. הוא נולד בבוקרשט שברומניה בשנת 1928. בשנת 1961 הגיע דוד לצרפת, שם זיהה את הפוטנציאל הטמון במכונות צילום אוטומטיות לתמונות פספורט. דוד נכנס לשותפות עם יצרנית המכונות הבריטית "פוטו מי אינטרנשיונל" וקיבל זיכיון להפצת המכונות בישראל, ספרד ואיטליה. בהמשך, רכש דוד את מניות החברה והמשיך במיזמים נוספים בתחום הצילום.

דוד רכש את השליטה (70%) בקבוצת לידר החזקות והשקעות בסוף 2010 במסגרת הסדר חוב בעקבות קשיים אליהם נקלעו בעלי השליטה הקודמים איציק שרם ויאיר פודים. לידר שולטת ב"פולאר תקשורת", "גרינסטון" ו"לידר שוקי הון" ומחזיקה ב"פולאר השקעות".