הטיפ היומי: יצרנית ומשווקת אריזות עם תמחור אטרקטיבי

על אף מהלך עליות מרשים בתחילת השנה, ירדה מניית רוק-טן בכ-30% בשלושת החודשים האחרונים, יותר ממדד הבנצ'מרק S&P MidCap 400

רוק-טן (Rock-Tenn, סימול: RKT) היא החברה השנייה בגודלה בארה"ב לייצור ומכירת מוצרי אריזה - החל מיריעות קרטון תעשייתיות, דרך קופסאות קרטון מעוצבות למוצרים שונים, וכלה בפתרונות מיחזור מגוונים. בנוסף לארה"ב, החברה פועלת גם בקנדה, מקסיקו, צ'ילה, ארגנטינה וסין.

רוק-טן היא היצרנית היעילה ביותר בארה"ב בתחום הקרטון, ומציגה את שיעורי ה-EBITDA (רווח בנטרול הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) הגבוהים ביותר בענף. החברה מייצרת מיליוני טונות של קרטון בשנה, ונהנית מהמשך העלייה במחירו. ניתוח רגישות מגלה שגידול של 10 דולר במחירי הקרטון מוסיף כ-0.17 דולר לרווח השנתי למניה. בינואר השנה רכשה החברה את המתחרה Smurfit-Stone, שלה מחזור מכירות דומה, תמורת 3.5 מיליארד דולר. לדעתנו, מחיר הרכישה ששיקף מכפיל EBITDA של 6, אינו גבוה.

תוצאות הרבעון השלישי גילו שקצב הסינרגיה היה נמוך מצפי החברה והשוק. אך אנו סבורים שברבעונים הבאים נראה שיפור בעניין, בין היתר לאור הישגי העבר המצוינים של ההנהלה ברכישות. להערכתנו, למיזוג פוטנציאל רב שיתבטא בשיעור רווח תפעולי ותזרים מזומנים חזקים. אלו יאפשרו לחברה להפחית את החוב שנלקח לצורך הרכישה, ולשלם דיבידנד של 0.80 דולר למניה.

על אף מהלך עליות מרשים בתחילת השנה, ירדה מניית רוק-טן בכ-30% בשלושת החודשים האחרונים, יותר ממדד הבנצ'מרק S&P MidCap 400. העלייה הזו הביאה לתמחור אטרקטיבי - מכפיל EV/EBITDA נמוך מ-4 ומכפיל רווח חזוי של 7.5, ויצרה לדעתנו נקודת כניסה נוחה למניה.

בית ההשקעות תמיר פישמן