"תביעת הבנקים האמריקניים תגרור את כלכלת ארה"ב למיתון"

סגן נשיא בחברת מחקר ואנליסט בכיר: "ממשלה יש רצון לשבור את הבנקים הגדולים בארה"ב ■ הסוכנות הפדרלית למימון דיור, מאשימה את 17 הבנקים בדיווחים כוזבים על איכות המשכנתאות שנמכרו כניירות ערך למשקיעים

"הרצון של הממשלה לשבור את הבנקים הגדולים בארה"ב ודיכוי שהיא מטילה על הבנקים במתן הלוואות, עתידה לגרור את ארה"ב למיתון", כך אמר היום (ג') האנליסט דיק בובה. נציין כי היום המשקיעים נסוגים ממניות הבנקים ושולחים את המניות לצניחה.

האננליסט בובה מתייחס לתביעה הגדולה בפניה ניצבים 17 בנקים גדולים בארה"ב בנוגע לפרקטיקות של הבנקים בנושא ניירות ערך מגובי משכנתאות.

"ארבעת הבנקים הגדולים בארה"ב בעלי 50% החזקה באותם נירות ערך העומדים במרכז התביעה, הממשלה רוצה להפיל את הבנקים הללו", אמר בובה, המשמש כשסגן הנשיא בחברת המחקר Rochdale Securities. "הסרת האשראי באופן הדרגתי מהכלכלה האמריקנית עלולה לכפות את בוא המיתון", "הבנקים הגדולים שתורמים לצמיחת הכלכלה, נענשים כרגע", אמר.

נזכיר, אחת מסוכנויות הפיקוח של הממשל האמריקני הגישה לפני שלושה ימים תביעות נגד 17 קבוצות פיננסיות בינלאומיות, מבנק אוף אמריקה עד ברקליס, בטענה שהן שיווקו בצורה כוזבת ניירות ערך מגובי משכנתאות בסך כמעט 200 מיליארד דולר. התביעה היא לפיצויים בסך מיליארדי דולרים.

הסוכנות הפדרלית למימון דיור, FHFA, הגישה את התביעות ביום ו' לבית המשפט העליון במדינת ניו יורק. היא מאשימה את 17 הבנקים ב"דיווחים כוזבים במידה מהותית" על איכות המשכנתאות שנמכרו כניירות ערך למשקיעים, והפכו להיות הגורם שהצית את המשבר הפיננסי של 2008.