סוכני הנסיעות לטורקיש איירליינס: זרם בקשות לביטול טיסות

התאחדות סוכני הנסיעות בישראל פנתה אל חברת התעופה טורקיש איירליינס: "הפגינו התחשבות ואל תגבו דמי ביטול מישראלים שמבטלים טיסות לטורקיה בעקבות המצב"

אחרי מסכת ההשפלות שעברו אתמול (ב') ישראלים שנחתו בנמל התעופה "אתאטורק" באיסטנבול, ובעקבות הבהרת בכיר שם כי זה היחס לו יזכו הישראלים שיינחתו על אדמת טורקיה, פנתה התאחדות סוכני הנסיעות בישראל אל נציג חברת התעופה טורקיש איירליינס, בבקשה לאפשר לישראלים שהזמינו כרטיסי טיסה לטורקיה לבטל את נסיעותיהם - מבלי שאלה ייאלצו לשלם על כך קנסות.

"מאז האירועים אתמול, שבהם עוכבו, נחקרו והושפלו ישראלים בנמל-התעופה של איסטנבול, מקבלת התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל פניות בלתי פוסקות של בקשות לביטול הטיסות דרככם", נכתב בהודעת הארגון, שעליה חתום היו"ר יוסי פתאל.

"מדובר בנוסעים שהזמינו כרטיסים לטיסות ישירות לטורקיה וכן לטיסות 'קונקשן' ליעדים אחרים. הנוסעים חוששים שתגבו מהם את מלוא מחיר הכרטיס, והם חוששים מפני מה שיקרה אם אכן יגיעו לטורקיה", כתבו נציגי סוכני הנסיעות.

הם הביעו את דעתם בכך ש"נראה כי הדרך הנכונה היחידה העומדת לפניכם היא לפעול בדומה למדיניות שנקטתם ביוני 2010, עם פרוץ המשבר בין ישראל לבין טורקיה. באותה התקופה גיליתם התחשבות במצב ולא גביתם דמי ביטול".

בהתאחדות ציינו כי "העובדה שהחלטתם לנקוט מדיניות ביטולים קשוחה ביחס לחברות התעופה האחרות הפועלות בישראל אינה סוד. אנו מקווים כי כמו בעבר, תפגינו גם כעת התחשבות במצב הרגיש שנוצר, שעלול להשפיע באופן מיידי על רצונם של ישראלים לבקר בטורקיה. זה ייזקף לזכותכם כשהיחסים בין שתי המדינות ישובו למסלול תקין".