גיגי לוי, מנכ"ל 888 לשעבר, צבר 42 מיליון שקל בשכר ובונוסים

קיבל פיצויי פרישה בשווי של 14.4 מיליון שקל, שהופרשו בדוחות החברה במחצית הראשונה ■ מניית 888 איבדה במהלך תקופת כהונתו שני שלישים משוויה

בינואר 2007, כשגיגי לוי, אז מנהל צעיר בן 35, קיבל לידיו את המושכות של חברת 888, הייתה האחרונה באחת מנקודות השפל שלה. ארבעה חודשים קודם לכן - ובעקבות אכיפת חוק פדרלי בארה"ב - נאלצה 888, אחת מחברות ההימורים המקוונים המובילות בעולם, להפסיק לפעול בשוק האמריקני שהיה השוק הגדול ביותר שלה, הכנסותיה נחתכו בכחצי, והמניה החלה להתדרדר.

לוי קיבל חברה שהייתה שבר כלי, ונאלץ לבצע חשיבה מחדש על עתידה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד כדי להצעיד אותה מחדש על מסלול של צמיחה. למעלה מארבע שנים וחצי עברו מאז, ובמבחן הזמן לוי כשל. במהלך תקופת כהונתו - שכאמור החלה לאחר סגירת השוק האמריקני - איבדה מניית 888 כשני שלישים משוויה, ואם יש משהו שמשקף ביצועי חברה ציבורית הרי זה ביצועי מנייתה לאורך זמן.

אך בדבר אחד גיגי לוי לא כשל: צבירת הון אישי נאה במהלך תקופת כהונתו - הון שלא היה מבייש אף מנכ"ל ברמתו. לוי, נזכיר, פרש באפריל האחרון מתפקידו, וזאת לאחר כמעט חמש שנים בחברה. טרם מינויו למנכ"ל הוא שימש במשך חצי שנה כמשנה למנכ"ל הקודם, ג'ון אנדרסון.

888 פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה המלאים למחצית הראשונה של השנה (החברה אינה מחויבת בדיווח רבעוני), ואלו גילו כי לוי קיבל פיצויי פרישה בשווי של 3.9 מיליון דולר, וסכום זה הופרש בדוחות החברה לתקופה המדווחת.

תגמול חריג

3.9 מיליון דולר (14.4 מיליון שקל) אינו סכום שהולך ברגל, אך הוא משתלב לא רע בעלויות השכר שצבר לוי במהלך שנותיו בחברה. מבדיקת "גלובס" עולה כי לוי צבר במהלך שש השנים האחרונות (2006-2011) עלויות שכר, כולל פיצויי הפרישה לעיל, בשווי כולל של 10.4 מיליון דולר או 38.1 מיליון שקל (ראו טבלה). לוי אף מחזיק במניות 888 ששוות כרגע 4.2 מיליון שקל, ולכן סך ההון שצבר בחברה עומד על 42.3 מיליון שקל.

ההון שצבר לוי, בחסות דירקטוריון 888, אינו תואם את ביצועי החברה והמניה במהלך שנות כהונתו, וספק אם המנכ"ל לשעבר של 888 היה ראוי לתנאי השכר שקיבל. מניית 888, איבדה, כאמור, כשני שלישים משוויה בתקופתו, והיא נסחרת כעת לפי רמת שפל של כל הזמנים של 31 פני המשקפת שווי חברה של 172 מיליון דולר.

התגמול לו זכה לוי חריג גם בהשוואה לעלויות השכר המקובלות במשק הישראלי. עלות השכר השנתית הממוצעת של לוי עומדת על 5 מיליון שקל בקירוב (לא כולל פיצויי הפרישה, ולא כולל שווי אופציות/מניות שהוענקו לו), וזאת לעומת עלות שכר שנתית ממוצעת למנהל חברה ציבורית של 2.9 מיליון שקל (שכן כוללת שווי מרכיב הוני).

לוי הגיע לענקית ההימורים המקוונים לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד בכיר באמדוקס. סביר להניח שגם באמדוקס הוא קיבל שכר נדיב, אך ברור כי למיליונר הוא הפך בזכות 888.

עלויות השכר של גיגי לוי
 עלויות השכר של גיגי לוי