ספר הבז': כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח "בקצב מתון"

הדיווחים של 12 המחוזות נעו בין "צמיחה מתונה" עד ל"צמיחה מזערית" ואילו באזור פילדלפיה דווח על "האטה מסויימת בפעילות הכלכלית" ■ הפד הורה לבנקים לבצע מבחני לחץ נוספים

בזירת המאקרו פורסם היום (21:00 שעון ישראל) ספר הבז' המהווה אינדיקציה למצב הכלכלה האמריקנית בשבועות האחרונים (עד ל-26 באוגוסט).

הספר הוא למעשה מסמך המאגד את הדיווחים מהמחוזות השונים של הפדרל ריזרב. הדיווחים של 12 המחוזות נעו בין "צמיחה מתונה" עד ל"צמיחה מזערית" ואילו באזור פילדלפיה דווח על "האטה מסויימת בפעילות הכלכלית". 7 מתוך 12 המחוזות דיווחו על צמיחה מתונה יותר לעומת הדיווח הקודם.

"התנודתיות הגבוהה בשווקים ורמת חוסר הוודאות הגבוהה הביאה תאגידים מסויימים לדחות או לעכב החלטות השקעה", נאמר בדיווח.

ספר הבז' מתפרסם כשבועיים לפני הפגיעה הבאה של ראשי הבנק המרכזי האמריקני, שתתקיים ב-20 וב-21 בספטמבר. אז יוחלט אם לבצע הקלה מוניטארית נוספת או תוכנית אחרת לתמרוץ הכלכלה.

נציין כי בחודש אוגוסט לא נוספו משרות למשק האמריקני ושיעור האבטלה נותר על 9.1%. מחר (ה') יציג בנשיא אובמה את תוכניתו להוספת כמיליון מקומות עבודה חדשים במשק הגדול בעולם.

נגיד הבנק המרכזי באיזור שיקגו, צ'רלס אוואנס (Charles Evans) אמר היום כי "מצבה של כלכלת ארה"ב הדרדר השנה, ללא ספק. למעשה, המשק האמריקני נמצא עדיין במצב דומה מאוד למיתון. הפדרל ריזרב נמצא בפני אתגרים לא פשוטים בעקבות האירועים על השנים האחרונות".

היום נודע עוד כי הפדרל ריזרב הורה לבנקים הגדולים בארה"ב לבצע מבחני לחץ נוספים. כלומר לבדוק כיצד הם יתפקדו במצב של הדרדרות כלכלית משמעותית.