תביעה נגד עו"ד גור פינקלשטיין: לא שילם על בית הסיינטולוגיה

פינקלשטיין, הנאשם בניסיונות רצח ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו, היה נציג אגודת הסיינטולוגים שהזמין מהחברה התובעת את שיפוץ הבניין ■ היקף התביעה - 7.6 מיליון שקל

תביעה בסך 7.6 מיליון שקל הוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד עו"ד גור פינקלשטיין, הידוע מפרשיית ניסיונות הרצח והניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו, וכן נגד קרן כספית של ארגון הסיינטולוגיה הבינלאומי.

התובעת, חברה לשירותי בנייה, שיפוץ וניהול פרויקטים, טוענת כי למרות שהנתבעים קיבלו ממנה שירותי בנייה ושיפוץ מלאים בבניין תיאטרון "אלהמברה", המשמש כבניין הסיינטולוגיה, הם ממאנים לשלם לה את התמורה.

נגד עו"ד פינקלשטיין הוגש במאי כתב אישום, לפיו הוא ניסה לרצוח וקשר קשר לרציחת גורמים שונים, במסגרת פעילותו בחולייה עבריינית, ושילם מאות אלפי שקלים עבור פגיעה ביריביו. כתב אישום זה הוגש גם נגד 5 נאשמים נוספים ממשפחת באכר היפואית.

מהפרשה עלה כי פינקלשטיין משמש כיזם של פרויקט שיפוץ ביפו שהוכרז לשימור, ואמור לשמש מרכז לימוד של כת הסיינטולוגיה. מכתב האישום שהוגש במאי עלה כי הנאשמים ניסו לפגוע בראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל, בעקבות הנחייתו להוציא צו להפסקת העבודה בפרויקט.

בכתב התביעה שהוגש היום טוענת חברת נ.נ. סלטי הנדסה וניהול פרויקטים, המיוצגת בידי עו"ד איתן ארז, כי פינקלשטיין הזמין ממנה וקיבל לשביעות-רצונו בנייה של בניין גדול-ממדים בן 4 קומות בשטח של 6,000 מ"ר. הנכס הוא בניין תיאטרון "אלהמברה", מבנה היסטורי בשדרות ירושלים ביפו.

"חרף העובדה שהנתבעים קיבלו במועדם את מלוא הבנייה והשיפוצים שהוזמנו מאת התובעת", נכתב בכתב התביעה, "ממאנים הנתבעים לשלם לתובעת את התמורה שהוסכמה בין הצדדים בכתב. הנתבעים מעכבים בידם ציוד רב ערך שבבעלות התובעת ומסבים לה נזקים רבים".

בתביעה מוזכר דבר מעצרו של פינקלשטיין באפריל השנה בקשר לחשדות נגדו.

עוד נכתב בתביעה כי "דבר מעצרו של פינקלשטיין הפתיע את התובעת ונחת עליה 'כרעם ביום בהיר' והיווה אבן-נגף לסיום התשלומים בפרויקט כולו".

עו"ד אבירם גולדשטיין, המייצג את הקרן הכספית של ארגון הסיינטולוגיה הבינלאומי, מסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה שהוגש לכאורה, וברגע שנקבלה - נגיב".

לא ניתן היה להשיג תגובה מטעמו של פינקלשטיין.