נתניהו על העלאת הדירוג: "המדיניות שלנו אחראית ורצינית"

רה"מ בירך על העלאת דירוג האשראי של ישראל ■ נתניהו: "הממשלה מחוייבת להמשיך במדיניות זו לטובת המשך הצמיחה; המלצות ועדת טרכטנברג ישמרו על כלכלה יציבה ובריאה"

בלשכת ראש הממשלה, הגיבו היום (ו') באופטימיות להעלאת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P: "ראש ממשלה נתניהו בירך על ההכרה הבינלאומית החשובה בדרך האחראית והמוצלחת שבה הממשלה מנהלת את כלכלת ישראל", נמסר בהודעה מלשכת ראש הממשלה.

עוד אמר נתניהו כי "בניגוד גמור למגמות העולמיות, דווקא ממשלת ישראל מנהלת את מדיניותיה הכלכלית בדרך אחראית ורצינית. דרך שמביאה להגדלת ההשקעות, לירידה באבטלה וליצירת מקומות תעסוקה".

נתניהו בירך את נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, את שר האוצר יובל שטייניץ ואת אנשי משרד האוצר על עבודתם, והוסיף כי "הממשלה מחוייבת להמשיך במדיניות הזו תוך הבטחת המשך הצמיחה במשק. אני סמוך בטוח שגם המלצות ועדת טרכטנברג שיביאו לשינוי בסדר העדיפויות, יעשו זאת תוך שמירה על כלכלה יציבה ובריאה".

חברת הדירוג S&P הודיעה הבוקר כי היא מעלה את דירוג האשראי של מדינת ישראל לרמה של A+ מדירוג קודם של A עם תחזית "יציבה". S&P ציינה כי "העלאת הדירוג משקפת את המדיניות המאקרו-הכלכלית האחראית שבה נקטה ישראל בתקופת המשבר העולמי, ואת הצמיחה הגבוהה במשק". נציגי החברה ציינו כי ישראל נמצאת במסלול אמין להמשך הורדת נטל החוב ולשיפור נוסף של החשבונות החיצוניים של המדינה.