גייתנר: "על המנהיגים באירופה להראות יותר נכונות פוליטית"

את הדברים אמר שר האוצר האמריקני בוועידת ה-G-7 ■ "הבכירים באירופה מבינים את חומרת המצב" ■ בהמשך היום ייפגש גייתנר עם שר האוצר הצרפתי ונשיא הבנק האירופי המרכזי

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אמר כי מנהיגי מדינות אירופה צריכים להפגין "נכונות פוליטית" כדי להצליח לעבור את המשבר החוב בגוש. "הם פועלים, אך אני חושב שהם צריכים להראות לעולם שיש להם מספיק נכונות פוליטית לפתור את המשבר", אמר גייתנר בראיון ל"בלומברג" מצרפת שם הוא שוהה במסגרת ועידת ה-G-7.

גייתנר הוסיף כי זה בהחלט האינטרס גם של ארה"ב שגוש האירו ישרוד. נזכיר כי אתמול המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים של כ-2.7% על רקע החששות כי יוון תיכנס לחדלות פירעון. (לסיפור המלא)

ועידת ה-G-7 נפגשת בפעם לראשונה מאז שהבטיחו ב-8 באוגוסט לפעול במטרה להרגיע את השווקים מסביב לעולם. בהמשך היום ייפגש גייתנר עם שר האוצר הצרפתי, פרנקיס ברויין, ונשיא הבנק האירופי המרכזי (ECB), ז'אן קלוד טרישה.

"אירופה עדיין תחת לחץ עצום", אמר גייתנר. "עליהם להתמודד עם שורה של בעיות קשות ומאתגרות, וזה לא רק מה שקורה ביוון, אירלנד ופורטוגל. הבכירים באירופה מבינים את חומרת המצב, חברי ה-G-7 לצד קרן המטבע הבינלאומית מחוייבים לפתור בעיות אלו".