מודי'ס: תוכנית אובמה תוסיף 2% לצמיחה האמריקנית ב-2012

כלכלן בכיר במודי'ס: "התוכנית תעזור מאוד במתן ביטחון נוסף למשקיעים בכל העולם, תעכב מיתון נוסף ותסייע רבות לכלכלת ארה"ב שמחזיקה את עצמה"

כלכלנים בבנקים הגדולים בארה"ב, הכוללים את מוד'יס וגולדמן זאקס, טוענים כי כלכלת ארה"ב תצמח בשיעור גבוה יותר מהתחזיות המקוריות על רקע התוכנית של נשיא ארה"ב ברק אובמה עליה הכריז השבוע (ה'). מארק זנדי, כלכלן בכיר במודי'ס, טוען כי הכלכלה האמריקנית תצמח ב-2% נוספים לאחר תוכנית אובמה להאצת התעסוקה בארה"ב בשווי 447 מיליארד דולר.

"ארה"ב על סף מיתון נוסף", אמר זנדי. "התוכנית תעזור מאוד במתן ביטחון נוסף למשקיעים בכל העולם, תעכב מיתון נוסף ותסייע רבות לכלכלת ארה"ב שמחזיקה את עצמה".

לפי עיקרי התוכנית, יחלו קיצוצים במסים, סיוע לרשויות ברמת המדינות בשווי 35 מיליארד דולר, בניית תשתיות, מתן פיצויי אבטלה ועידוד יצירת משרות. "כל אלו יוסיפו לתמ"ג האמריקני 2% ב-2012, ייצרו 1.9 מיליון מקומות עבודה וכתוצאה מכך יורידו את שיעור האבטלה", ציין זנדי.

בתוך כך נזכיר גם את גולדמן זאקס, שם העלו את תחזיות הצמיחה לארה"ב לרמה של 1.5% לעומת תחזית קודמת של 1%. "נראה שהצמיחה בארה"ב תהיה חזקה יותר מכפי שציפינו", אמר ז'אן הטזיוס (Jan Hatzius), אנליסט בגולדמן זאקס. "אם המצב יימשך כפי שהוא כיום, סביר שנעלה את התחזיות עוד יותר".