מנכ"ל תנובה: "נצא ברצף של מבצעים; רווחיות החברה - סטנדרטית לחלוטין"

אריק שור מבטיח לצאת במבצעים - "כל פעם משהו אחר", ומודה כי הקוטג' נותר מוצר רווחי גם אחרי ההוזלה ■ יו"ר אגודת הסטודנטים, רן ליבנה: "לא יקנו אותנו בשורה של מבצעים"

אריק שור, מנכ"ל תנובה, אומר בשיחה עם "גלובס" כי החברה תצא ב"רצף של מבצעים" עד אשר יהיה פתרון קבוע לסוגיית יוקר מוצרי המזון, בעיה בה דנה בשבועות אלה ועדת קדמי.

דבריו של שור מגיעים לאחר ההפגנה הבוקר (א') מול ביתה של יו"ר תנובה זהבית כהן, הפגנה שהיוותה את יריית הפתיחה של החרם על תנובה.

בשיחה עם "גלובס" מודה גם שור כי הקוטג' נותר מוצר רווחי גם לאחר ההוזלה, אם כי לדבריו הרווחיות על המוצר היא כעת נמוכה מהרווחיות של תנובה על מוצרי חלב מפוקחים.

"הרווחיות של תנובה סטנדרטית לחלוטין לחברה בסדר הגודל שלנו, והיא בין אסם לשטראוס. באופן טבעי יש מוצרים שמרוויחים יותר, ויש מוצרים שמרוויחים פחות. בשוק החלב 30% מנפח המכירות הוא מפוקח, לא כולל הקוטג'", אומר שור.

- לאור העובדה שיש לכם נפח פעילות גדול מאוד במוצרים המפוקחים, זה אומר שהרווחיות שלכם על היתר מאוד מאוד גבוהה, ולכן ההשוואה הכללית אולי לא רלוונטית?

"ממש לא. כמו בכל חברה נורמלית, סט המוצרים שלנו מוביל אותנו לרווחיות מידתית".

- איך תתמודדו עם המחאה?

"עד שיהיה פתרון יהיה לנו רצף של מבצעים".

- זה יעזור לכם למתן המחאה או לבלום אותה?

"אני לא רוצה להתייחס למחאה. בכל מקרה, דרך המבצעים ניתן מחיר יותר נוח ונשחק עם זה, כל פעם עם משהו אחר".

"לא יקנו אותנו בשורה של מבצעים"

רן ליבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה: "חרם הצרכנים עובד, ותנובה נכנסת ללחץ. ברור לנו שהפתרון אליו אנו שואפים להגיע לא יפתור את כל הבעיות של סל מוצרי המזון. יחד עם זאת, במאבק הזה אסור למצמץ. לא יקנו אותנו בשורה של מבצעים.

"חשוב לזכור כי מאז שנת 2008, גם כשמחירי המטרה של החלב ירדו - תנובה העלתה את מחירי מוצריה לרשתות השיווק. כשתנובה העלתה מחירים היא לא שאלה או התחשבה ביתר החוליות של שרשרת הערך. היום אנחנו דורשים ממנה להוזיל את המחירים מבלי להתחשב בשאר החוליות".