הערוץ הערבי קיבל רישיון משר התקשורת משה כחלון

זאת לאחר שקבוצת הלא.טי.וי קיימה את התחייבויותיה במכרז והעבירה הון עצמי של 5 מיליון שקל וערבויות בנקאיות בסך 3 מיליון שקל ■ הערוץ יעלה לאוויר בינואר 2012 בכבלים ובלוויין

בטקס שהתקיים היום (ב') במשרד התקשורת בתל-אביב, העניק השר משה כחלון רישיון לערוץ הערבי של קבוצת הלא.טי.וי.

הטקס, בנוכחות חברי הקבוצה הזוכה וחברי מועצת הכבלים והלוויין בראשות היו"ר ניצן חן, התקיים לאחר שהקבוצה קיימה את התחייבויותיה במכרז והעבירה הון עצמי של 5 מיליון שקל וערבויות בנקאיות בסך 3 מיליון שקל.

הערוץ יעלה לאוויר בתחילת ינואר 2012 וישודר בפלטפורמת הכבלים והלוויין. אם הערוץ יבחר בכך, יישמר לו המקום השישי בממיר עידן+ המורחב.

חברי הקבוצה הזוכה שיבחו את יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מי שהוביל את כל תהליך המכרז להקמת הערוץ וראה בו חשיבות רבה למרות חבלי הלידה הארוכים והלא קלים. זאת, למרות שבדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת שנערך לפני כשבוע וחצי הביע חן ספקות באשר ליכולתם של קבוצת הלא.טי.וי לעמוד בכל דרישות המכרז.

מנכ"ל הערוץ, ג'וזף אטרש, אמר בטקס כי הערוץ כבר החל להיערך בחודשים האחרונים לצילומי פיילוטים לערוץ, וכי בישיבת הדירקטוריון האחרונה של הערוץ נבחרו החברות ענני תקשורת וביסאן להפיק את רצועות השידור המרכזיות של הערוץ.

יו"ר דירקטוריון הערוץ, זיאד עומרי, חזר על הבקשה שהועלתה בפני ועדת הכלכלה וביקש מהשר כחלון כי כספי החדשות המקומיות בערבית, שמופקות קיום על-ידי הוט, בסך של 5 מיליון שקל, יועברו לערוץ הייעודי. עומרי ביקש עוד כי הערוץ יקבל אפיק שידור במיקום של אחד מ-20 האפיקים הפותחים.

בנוסף אמר עומרי: "אני שמח שהגענו לזמן ההיתכנות של הערוץ. הערוץ משקף צורך תרבותי חשוב לאוכלוסייה הערבית בישראל".

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מסר כי "אין זה מוגזם לומר כי על הזוכים הוטלה משימה חשובה מעין כמוה, ודווקא באקלים המזרח-תיכוני הנוכחי, להקים ערוץ שלראשונה ישמש ככלי ביטוי למגזר הערבי במדינה, הן כלפי החברה הישראלית, אך גם מול עשרות ערוצי הטלוויזיה מהעולם הערבי".

אודי מירון, מנכ"ל ענני תקשורת, אמר כי "מאז זכתה הקבוצה במכרז, אנו עדים להתעוררות רבה, הן במגזר הערבי שמייחל לערוץ הזה, והן בקרב גופים מסחריים המבקשים לפנות למגזר הערבי באמצעות ערוץ טלוויזיה מקומי שמופק על-ידי אנשים מהמגזר הערבי ועבורם".

ענני מתקשורת פיקה את התכנים עבור חברת הלא טי.וי, שזכתה במכרז של מועצת הכבלים והלוויין להקמת ערוץ ייעודי בשפה הערבית, וכוללת משקיעים ויזמים ערבים ויהודים (3 סקטורס, בסאם ג'אבר, רנד, לב גליל, ענני תקשורת, ביסאן הפקות, געפר פרח, רשת, רן אדליסט, ניוסאונד ועמי הולנדר). מנכ"ל הערוץ הוא כאמור ג'וזף אטרש.