צ'רלטון תשדר את ליגת העל עד 2016 תמורת 70 מיליון שקל

(עדכון) ההתאחדות לכדורגל אישרה את המכרז של משחקי המשנה בליגת העל ל-4 עונות נוספות ■ בכוונת מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 להעביר משחק אחד מדי שבוע לערוץ 9

מזכירות ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (ב') את הסכם הטלוויזיה החדש עם חברת צ'רלטון. מדובר על הסכם שידורי ליגת העל של המשחקים המשניים (משחקי יום שבת) ל-4 עונות המשחקים 2012/13- 2015/16, שלמעשה ימשיכו את ההסכם החמש-שנתי בין ההתאחדות לצ'רלטון שנמצא בשנתו האחרונה.

‏עבור ההסכם התחייבה מפעילת הערוצים ספורט 1, ספורט 2 וספורט 1 HD לשלם כ-70 מיליון שקל בסך-הכול, ממוצע של כ-17.5 מיליון שקל לעונה. מדובר בירידה משמעותית ביחס להסכם הקודם, שתמורתו שילמה צ'רלטון כ-24 מיליון שקל בממוצע לעונה. עם זאת, ההתאחדות לכדורגל תוכל ליהנות מהסכום כולו, ולא תצטרך להפריש כספים לגורם מתווך, אחרי שהחליטה שלא להאריך את ההסכם עם חברת השיווק ספורטפייב.

ההסכם החדש של ההתאחדות עם צ'רלטון מגיע אחרי מחלוקת ארוכה ומתוקשרת בין הצדדים, במסגרתו הפסיקה צ'רלטון לשלם את הזיכיון, מחלוקת שהסתיימה בהליך משפטי שהגיע עד בית המשפט העליון.

‏לפי תנאי ההסכם, תהיה צ'רלטון מחויבת לשדר מדי מחזור לפחות 3 משחקים מליגת העל.

ל"גלובס" נודע כי בצ'רלטון אף עדכנו את ההתאחדות לכדורגל כי בכוונתם להעביר משחק אחד מדי שבוע לערוץ 9, כחלק משיתוף-פעולה בין הערוץ דובר הרוסית לבין אלי עזור, מבעלי צ'רלטון.