המבצעים לא בולמים את החרם: 8% ירידה במכירות תנובה אתמול

תנובה הכריזה על מבצעים כדי לפגוע בחרם - אך הצרכנים לא מתפתים ■ מנתוני רשתות השיווק עולה כי מכירות תנובה החלו להיפגע ■ במקביל נרשמה עלייה במכירות שטראוס וטרה

המבצעים עליהם הכריזה תנובה לא מצליחים לפי שעה לבלום את חרם הצרכנים שהוכרז על החברה. מנתוני רשתות השיווק שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי תנובה רשמה אתמול (ב') ירידה של 7%-8% במכירות, מבחינה כמותית וכספית. במקביל רשמו שטראוס וטרה עלייה במכירות.

לדברי אחת מרשתות השיווק, הירידה במכירות תנובה בלטה אתמול, כיוון שכלל מכירות מוצרי החלב ברשת רשמו אתמול עלייה של 20% בהשוואה ליום חמישי בשבוע שעבר. לדברי רשת אחרת, מכירות שטראוס וטרה רשמו אתמול עלייה של 10%-11% במכירות.

תנובה הודיעה היום (ג') על הרחבת המבצעים שהיא מציעה כדרך התמודדות עם החרם, כמו למשל שני גביעי קוטג' או שני גביעי גבינה לבנה 250 גרם ב-10 שקלים. גבינת תנובה 750 גרם תימכר ב-14.99 שקל במבצע.

נציין כי 3 יצרניות החלב יצאו במבצעים עמוקים מתוך רצון לעודד את הצריכה ועל רקע הירידה בצריכה שניכרה היטב בחודש יולי.

גם בשעה זו מקיימים הסטודנטים פעילויות מחאה בסופרמרקטים. קבוצות סטודנטים עמדו הבוקר מול סניפי שופרסל ברמת-אביב, מגה בעיר ברחוב אבן גבירול בתל-אביב ושופרסל בצומת רעננה. הקבוצות חילקו פליירים ושכנעו אנשים שלא לקנות מוצרי תנובה.

"חילקנו פלייירים והסברנו לאנשים למה לא לקנות תנובה. הסברנו להם שאנחנו צריכים את התמיכה שלהם כדי לעשות שינוי. עמדנו מחוץ לסניף שופרסל ברמת-אביב, כי לא נתנו לנו להיכנס פנימה, וכרזנו במגהפון מבחוץ: 'אנחנו קוראים לכם לא לקנות תנובה כי החרם החל'", מספרת ל"גלובס" הגר ישראלי, פעילה ודוברת אגודת הסטודנטים בתל-אביב.

לדבריה, "קיבלנו תגובות מאוד חיוביות מאנשים. שמעתי מכל-כך הרבה את המשפט 'אני לא קונה תנובה'. אנחנו חוזרים כעת למשרד כדי לסגור את צעדי המחאה הבאים".

יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-אביב, רן ליבנה, מסיים היום את תפקידו, כאשר הערב ייבחר יו"ר חדש לאגודת הסטודנטים בתל-אביב. סגנו של ליבנה, אורי רשטיק, מתמודד על התפקיד ועשוי להמשיך ולהוביל את החרם, אם כי ליבנה ימשיך להיות פעיל.

"מי שייבחר ימשיך את המאבק על יוקר המחיה בכל הכוח, לא משנה מי זה יהיה, כיוון שכולנו עמוק בתוך המאבק", אומרת ישראלי.

מתנובה נמסר בתגובה: "כמו שאמרנו, תנובה תמשיך ותציע מבצעים חדשים ומפתיעים לצרכנים שלנו. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם הצרכנים שלנו, ואנחנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".