ועדת התקציב דחתה העברת 727 א' ש' לוועדת טרכטנברג

(עדכון) - הסיבה: האוצר אינו יודע האם זהו הסכום הסופי שיועבר לוועדה ■ ועדת הכספים דחתה גם תוספת של 5 מיליון שקל לנסיעות נתניהו לחו"ל

ועדת הכספים של הכנסת דחתה מתן תוספת של 5 מיליון שקל לתקצוב נסיעותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחו"ל. בקשת משרד האוצר להעלאת התקציב כללה את הוצאות האבטחה הנלוות לנסיעות בדרג זה.

נציג האוצר בדיון, אורי גבע, הסביר כי מכיוון שנסיעותיו של ראש הממשלה לא נקבעות מראש בתחילת שנת התקציב אלא מתקיימות על-פי הצורך במהלך השנה, יש צורך לתקצבן על פי היקף הנסיעות בפועל.

ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) ביקשה במהלך הדיון לדעת על כמה עומד התקציב שהוקצה עד כה לנסיעות נתניהו לחו"ל. נציג האוצר אמר כי בהתבסס על שנים קודמות, הפערים בין התקצוב הראשוני לזה שנדרש בסופו של דבר בפועל, עלולים להגיע אף ל-15 מיליון שקל, אך לדבריו, אין ביכולתו לאמוד את העלויות הצפויות לשנה הנוכחית. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע כי עד לקבלת נתונים מדויקים, תעוכב הבקשה ולא תעלה להצבעה בוועדה.

בנוסף, דחתה הוועדה בקשה לאישור תקציב של 727 אלף שקל עבור ועדת טרכטנברג. מבקשת האוצר עולה כי הסכום נועד לענייני לוגיסטיקה הדרושים לתפעול הוועדה ובהם שכירת חדרים עבור ישיבות הוועדה, שכר לחברי הוועדה ותשלום עבור עלויות האינטרנט. נציג האוצר הבהיר כי לא ברור אם זה הסכום הסופי.

גפני סירב לאשר את העברת הכסף ואמר כי "ועדת טרכטנברג מיותרת.כבר שנתיים שהוועדה בראשותי מקיימת דיונים בבעיות חברתיות. היו אינספור יועצים מקצועיים, בינהם חברי הוועדה שהיו מגיעים בהתנדבות להציע פתרונות", אמר. בימים הקרובים צפוי גפני להיפגש עם טרכטנברג לפגישה בארבע עיניים.