פנייה ללשכת עוה"ד: "ערב ההוקרה לגיא-רון - בזבוז כספים"

לשכת עוה"ד סופגת תלונות בשל ערב הוקרה שמתכנן ועד מחוז חיפה, שבמסגרתו תיפרד הלשכה מראש הלשכה הקודם, עו"ד יורי גיא-רון, ומיו"ר ועד מחוז חיפה היוצאת, עו"ד רחל בן-ארי

לשכת עורכי הדין סופגת בימים האחרונים תלונות רבות בשל ערב הוקרה שמתכנן ועד מחוז חיפה של הלשכה, שבמסגרתו תיפרד הלשכה מראש הלשכה הקודם, עו"ד יורי גיא-רון, ומיו"ר ועד מחוז חיפה היוצאת, עו"ד רחל בן-ארי.

על-פי התלונות של עמותת אומ"ץ ועורכי דין נוספים, מתכנן ועד חיפה לקיים בשבוע הבא אירוע גרנדיוזי באולם תיאטרון חיפה, עם קוקטייל חגיגי ובמעמד שופטי בית המשפט העליון ואף נשיאת העליון דורית ביניש.

בעקבות זאת פנתה תנועת אומ"ץ ליו"ר ועד מחוז חיפה בלשכה, עו"ד יוסי חכם, בטענה כי "מדובר בבזבוז כספי מוגזם מתקציב חברי המחוז, הנדרשים לממן גם את המוזמנים שאינם משלמים דמי חבר, מבלי שנשאלו ומבלי שנתנו הסכמתם לכך".

במקביל, הרוחות עדיין סוערות בעקבות הזימון שהוציא עו"ד צבי פירון, בשם אנשיו של גיא-רון, לישיבה של המועצה הארצית כביכול, שאמורה להתקיים בבית הלשכה בירושלים בשבוע הבא.

גורמים בלשכה אומרים כי הזימון לישיבה זו נשלח באמצעות ועד מחוז ירושלים, ולא באמצעות מנגנון הלשכה.

יו"ר ועד מחוז חיפה, עו"ד יוסי חכם, מסר בתגובה כי מדובר בטקס צנוע וחסכוני, המאחד את פתיחת שנת המשפט עם הוקרה לראש הלשכה ויו"ר המחוז היוצאים, וכי העלות של האולם וההופעה היא כ-15 אלף שקל בלבד.

"לאור היותנו בתקופה רגישה", מסר חכם, "החלטנו לנהוג איפוק וחיסכון, ולכן מקוממת הטענה כאילו מדובר באירוע ראוותני".

בישיבת המועצה הארצית שפוצצה בשבוע שעבר, הורתה מנכ"לית הלשכה, לינדה שפיר, לנתק את הפרוטוקול המוקלט, בהנחייתו של ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי, לאחר שזה הודיע על סיום הישיבה, אך לא היתה זו שהורתה לכבות את המזגן ואת הרמקול ולפנות את הכיבוד מהאולם.