מורגן סטנלי: "האירו יפול ל-1.25 ד' ברבעון הראשון ב-2012"

מורגן סטנלי: "אנו סבורים כי הסביבה הכלכלית, הפוליטית והמוניטארית באירופה מהווה אתגר חמור לאירו" ■ "התמיכה הבינלאומית צפויה לרדת משמעותית ולהשפיע על המטבע האירופי"

על רקע החששות הגלובליים מפני משבר חוב באירופה ועל רקע העצבנות בשווקים מפני חדלות פירעון אפשרית של יוון, במורגן סטנלי מפרסמים היום (ב') תחזית לגבי כיוון המטבע האירופי לשנה הקרובה. "האירו יפול לרמה של 1.25 דולר לאירו ברבעון הראשון של השנה הבאה", מעריכים כלכלני הבנק. נציין כי במורגן סטנלי מפחיתים את התחזית שלהם לעומת התחזית הקודמת לגבי עתיד האירו.

"אנו סבורים כי הסביבה הכלכלית, הפוליטית והמוניטארית באירופה היא יותר מאתגרת וכך גם ההתפתחויות האחרונות ביבשת שמאתגרות מאוד את האירו", מציינים כלכלני מורגן סטנלי. עוד מעריכים שם כי התמיכה הבינלאומית צפויה לרדת משמעותית ולהשפיע על המטבע האירופי. נציין כי היום הוסיף המטבע האירופי כ-0.3% מול הדולר ונסחר סביב 1.368 דולר לאירו.

בתוך כך, נזכיר כי בשורה חיובית מכיוון אירופה סיפקה אמש איטליה כשפנתה לסין בבקשה לרכישה מאסעיבית של אג"ח, איטליה מאשרת היום באופן רשמי כי היא מקיימת מגעים עם סין במטרה לגרום לסין לרכוש כמויות גדולות מראוד של אג"ח איטלקיות או להשקיע בחברות איטלקיות. הכלכלכה השלישית בגודלה בגוש האירו מנסה להשרות אווירה חיובית בקרב המשקיעים ולעורר אמון ביכולת שלה לנהל את החוב התופח ולהימנע ממשבר חוב.

הבנק המרכזי באירופה רכש אג"ח של איטליה בכמויות גדולות במטרה לשמור על גובה התשואה על האג"ח, המהווה אינדיקציה לשיעור הריבית שבו תוכל המדינה לגייס חוב. נראה כי איטליה לא הסתפקה בסיוע של הבנק המרכזי ופנתה לאפיקים אחרים.