אובמה צונח בסקרים: אין אמון בתוכנית שלו והפופולריות בשפל

הפופולריות של נשיא ארה"ב נמצאת בשפל מאז נכנס לבית הלבן בינואר 2009 - 45% ■ רוב האמריקנים לא מאמינים לתוכנית העבודה של אובמה ■ עצמאי מצפון-קרוליינה: "החוק הוא התחלה טובה, אבל נורא קשה לראות אותו באור חיובי על רקע נושא הגירעון"

מרבית האמריקנים לא מאמינים כי תוכניתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בשוק העבודה אכן תוריד את שיעור האבטלה הגבוה במדינה (9.1%). כך עולה מסקר של רשת "בלומברג", שפורסם היום (ד').

הסקר משקף תחושה הולכת וגוברת ברחוב האמריקני של חוסר שביעות רצון מתפקודו של אובמה. למעשה, רק 33% מהנשאלים בסקר מרוצים מיכולותיו כנשיא בגזרת שוק העבודה. לפי הסקר, מצבו הכללי של אובמה בכי רע: רק 45% מהאמריקנים מרוצים מתפקודו באופן כללי, השיעור הנמוך ביותר מאז נכנס לבית הלבן בינואר 2009.

"אני לא חושב שהוא עושה עבודה טובה כמו שאני חושב שהוא יכול היה לעשות", ציין פול קפלן, מובטל בן 58 מפילדלפיה, מצביע למפלגה הדמוקרטית של אובמה. "קיווינו כי העניינים ישתפרו בשוק העבודה - אבל הם רק הפכו ליותר ויותר גרועים. נראה כי האנשים בוושינגטון פשוט לא רוצים לעבוד אחד עם השני ולעזור לציבור האמריקני", הוסיף קפלן.

ועוד מתוצאות הסקר: 36% מרוצים מניסיונותיו ליצור עוד מקומות עבודה, 30% מרוצים מתפקודו להעלות את תקרת החוב האמריקני ו-395 מרוצים מרפורמת הבריאות של הנשיא.

"אני דווקא חושב שהחוק החדש הוא התחלה טובה, אבל נורא קשה לראות אותו באור חיובי על רקע נושא הגירעון הממשלתי שלנו", ציין ג'ייסון דומאס, עצמאי בן 40 מצפון-קרוליינה.