דיווח: האוצר האמריקני יצטרף לתוכנית רכישות שלישית

מקור ל-CNBC: משרד האוצר האמריקני ישתף פעולה עם תוכנית רכישות אג"ח שלישית של הפדרל ריזרב ■ ב-20-21 לספטמבר ידונו בכירי ה'פד' בהחלה של תוכנית נוספת

משרד האוצר האמריקני ילווה תוכנית תמריצים מצד הפדרל ריזרב או צעדים מוניטריים אחרים, אם וכאשר יתקיימו, בהחלת צעדים פיסקאליים משלו, במטרה להמריץ את הכלכלה האמריקנית - כך דיווח היום (ד') לסוכנות CNBC, מקור המקורב לעניין.

על פי המקור, במידה ותוחל תוכנית רכישות חדשה על ידי הפדרל ריזרב - במסגרתה צפוי הבנק המרכזי לרכוש אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים, במטרה להוריד את הריבית על אג"ח אלו ולהקל על מחזור החוב של ממשלת ארה"ב - גם משרד האוצר ינקוט בצעדים משמעותיים, לצד התוכנית, וישתף עימה פעולה.

המקור טוען כי במידה והאוצר ינצל את רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב כדי להנפיק אג"ח ממשלתיות נוספות ולמכור אותן לציבור - הוא יצמצם הלכה למעשה את אפקט הורדת הריבית של הרכישות על ידי הבנק המרכזי. אולם, על פי המקור, משרד האוצר לא צפוי להכשיל את המהלך.

במשרד האוצר האמריקני סירבו להגיב לדיווח.

נציין כי שיתוף פעולה בין משרד האוצר לפדרל ריזרב, הוא אחד מהאפשרויות שנשקלות לקראת פגישת ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC), אשר תתקיים בתאריכים 20-21 בספטמבר.