פאוארמט הישראלית חתמה על שת"פ אסטרטגי עם דורסל

‎‎ההסכם החדש יכלול השקעה מצד הענקית האמריקנית והקמה של חברה חדשה ■ דורסל, שנמצאת בבעלות התאגיד פרוקטור אנד גמבל, תחזיק ב-55% מהחברה המשותפת ■ הערכות בשוק: פאוארמט סיימה את 2010 עם מכירות של 80-90 מיליון דולר

צעד המשמעותי ביותר שיכולה חברת סטארט-אפ לבצע על מנת לקפוץ קדימה הוא להתחבר עם היכולות התפעוליות של חברת ענק בתחום שלה.

חברת PowerMat, שמפתחת משטחי הטענה אלחוטיים, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הסוללות דורסל, שבבעלות תאגיד הקמעונות פרוקטר אנד גמבל (G&P). ההסכם יכלול הקמת חברה משותפת, בתחום משטחי ההטענה האלחוטיים וכן השקעה של דורסל בחברה הישראלית.

המהלך, כך נודע ל"גלובס", מגיע על רקע ניסיון של פאוארמט, שלא צלח, לגייס בחודשים האחרונים כספים מקרנות פרייבט אקוויטי.

קהל היעד של פאוארמט הוא המשתמשים הסופיים. הגישה למאות מיליוני משתמשים היא אמנם בעלת פוטנציאל ליצירת חברה גדולה, אך כגודל האפשרויות כך גודל הסיכון.

החדירה לשוק וההתבססות בו דורשים גב פיננסי ואגרסיביות עסקית לא פחות מאשר יכולות מו"פ וטכנולוגיה. חבירה לחברה גדולה וגיוס הון ממנה יכולות לסייע בכך.

השת"פ יכלול הקמה של חברה-בת משותפת תחת השם דורסל פאוארמט, שתחל לפעול ב-2012 ותמכור את המטענים האלחוטיים שפאוארמט מייצרת כיום. ההחזקות בחברה יתחלקו כך שפרוקטר אנד גמבל תחזיק בה ב-55%.

ההסכם עשוי להביא, בהמשך הדרך, לעסקה אסטרטגית משמעותית יותר, וזאת אם בפרוקטר אנד גמבל ירגישו שהביצועים הפיננסיים של החברה משתפרים בעקבות שיתוף הפעולה.

לא מעט חברות ישראליות הגיעו בעבר לשיתוף פעולה משמעותי, שכלל רכישה שלהן בידי ענקית טכנולוגיה.

החברה פעילה בעיקר בארצות הברית

רן פוליאקין, המנכ"ל, וד"ר אמיר בן שלום, הקימו את פאוארמט בשנת 2006. החברה מפתחת משטחים שמאפשרים לטעון טעינה של מכשירים אלקטרוניים פופולריים כגון טלפונים חכמים או מכשירי MP3, ללא שימוש בכבלים או בחיבורים פיזיים.

החברה פעילה עד כה בעיקר בארה"ב, שם נמכרים מוצריה ברשתות אלקטרוניקה גדולות כמו וול מארט ובסט ביי. עד כה גייסה החברה 30 מיליון דולר, הרוב ממשקיעים פרטיים, כגון ריצ'ארד סטון, רון פרבר, אלון קאופמן ופוליאקין עצמו.

המוצר נמצא בדרך לשדות התעופה

בעבר ציין פוליאקין כי בכוונת החברה למכור קרוב ל-5 מיליון משטחים עד סוף 2010. לא בטוח שהחברה הצליחה לעמוד במטרה הגבוהה, אבל לפחות מבחינת ההכנסות יש לה מספרים מרשימים.

על-פי הערכות, החברה סיימה את 2010 עם מכירות של 80-90 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 300%-400% לעומת המכירות בשנת 2009, כך על-פי נתוני IVC.

מבחינת תחרות, פאוארמט היא השחקנית העיקרית בשוק, אבל צפויה להיות לה תחרות עתידית מצד חברות רבות הפועלות תחת קונסורציום בשם WPC (Wireless Power Consortium), שקבע תקן אחיד לטעינה אלחוטית.

חברות רבות כגון HTC האייר, דורסל, אנרג'ייזר, LG, פנסוניק פיליפס, נוקיה, סמסונג וסוני אריקסון כבר הצטרפו לארגון הזה, כלומר הן מקבלות את התקן שנקבע. פאוארמט הצטרפה רק בחודש מאי האחרון, ולכן תציע מכשירים עם התקן שנקבע, בשם qi.

בנוסף, דורסל מוכרת כבר יותר משנה מטען אלחוטי בשם myGrid שמתחרה בזה של פאוארמט. נציין כי גם יצרנית הסוללות אנרג'ייזר מציעה מטען שכזה.

בתחילת השנה נהנתה החברה מהצטרפות של משקיעה אסטרטגית - קרן ההון סיכון של ענקית הרכב ג'נרל מוטורוס, שמתכוונת לשלב את משטחי ההטענה ברכבים שהיא מייצרת. מלבד זה, בפאוארמט יש גם מחלקה בשם PMI העוסקת בשיתופי פעולה עם חברות. אחד משיתופי הפעולה הוא הטמעת משטחי ההטענה בשולחנות המוצבים ליד כיסאות ההמתנה בשדות התעופה בעולם וכן בשולחנות בחדרים בבתי מלון. פאוארמט עדיין לא מוכרת את המוצר שלה בישראל, למרות שבעבר הייתה לה כוונה לעשות זו.