צרות באירופה: פיץ' חתכה הדירוג של 5 חבלי ארץ בספרד

סוכנות הדירוג חתכה הערב דירוג האשראי של חמישה חבלי ארץ מרכזיים בספרד ■ האזורים: Andalusia, Canary Islands, Catalonia, Murcia ו-Valencia

סוכנות הדירוג פיץ' חתכה הערב (ד') את דירוג האשראי של חמישה חבלי ארץ מרכזיים בספרד, כאשר מתגברות הדאגות מיכולתה של המדינה להחזיר את חובותיה התופחים - כך מדווח היום האתר הפיננסי מרקטווץ'.

בהצהרה קצרה שמסרה סוכנות הדירוג, עדכנה כי היא הורידה את דירוג האזורים Andalusia ו-Canary Islands לרמה של "A+" מרמה קודמת של "AA-", ואת הדירוג של האזור Catalonia לרמה של "A-" מרמה קודמת של "A".

כמו כן, הורידה סוכנות הדירוג את דירוג האזור Murcia לרמה "A" מרמה של "AA-" ואת דירוג האזור Valencia לרמה של "A-" מרמה של "A". כמו כן, העניקה פיץ' תחזית שלילית לכל חמשת האזורים.

בהצהרה של סוכנות הדירוג, נמסר כי הסיבה להורדות הדירוג הינה העלייה המשמעותית ביחס חוב-תוצר בחבלי הארץ המדוברים. "מאמצים מסויימים יצטרכו להינקט סביב אותם חבלי ארץ, בעיקר בכל הקשור לשליטה בהוצאות", כתבו כלכלני פיץ'.

נציין כי בחודש מארס האחרון, אישררו בפיץ' את דירוג האשראי ברמה של "AA+" לספרד, אולם הצמידו לדירוג תחזית שלישית - תוך התייחסות להאטה בצמיחה והסכנה כי חובותיה יצאו מכלל שליטה. גם במודי'ס מזהירים כי הורדת דירוג האשראי של ספרד כולה, עשוייה להתרחש.