מרדית וויטני: "יש הזדמנויות השקעה מדהימות בארה"ב"

אנליסטית הבנקים טוענת כי לראשונה בשלוש וחצי השנים האחרונות אפשר לעשות כסף בשוק המניות האמריקני ■ "העובדה שסין עברה מייצוא מזון לייבוא מזון יכול לסייע מאוד לארה"ב"

הכלכלה נמצאת תחת הרבה לחץ ממחירי הנדל"ן, אינפלציה ודאגות ממשברי חוב במדינות שונות בעולם, כל אלו יצרו הזדמנויות רכישה בשוק - כך אמרה היום (ד') אנליסטית הבנקים מרדית וויטני ל-CNBC.

"הנתונים הפונדמנטלים לא משתקפים במחירי המניות כרגע, יש חברות נהדרות במחירים מגוחכים וחברות לא טובות שנסחרות במחיר יקר מדי", אמרה וויטני. "בפעם הראשונה בשלוש וחצי השנים האחרונות שאפשר להתחיל להשקיע במניות ולעשות כסף".

עם זאת, וויטני עדיין לא צופה עתיד ירוק לשוקי המניות. לטענתה, הירידות האחרונות שונות מהמשבר ב-2008 והן אף גרועות יותר. "מבחינה צרכנית זה ממש מפחיד, זה לא כמו ב-2008, יש אינפלציה בכל מקום ללא קשר לשכר, זה לא מתקבל בברכה אצל הצרכנים שהם המנוע של הכלכלה", אמרה וויטני.

עם זאת, וויטני מאמינה כי הסלידה מהסיכון מוגזמת והיא רואה לא מעט הזדמנויות אותן היא מכנה "השווקים המעוררים שבתוך ארה"ב". מדובר ברעיון עליו היא כבר דיברה בעבר והיא מתייחסת לאזורים מסויימים בארה"ב שלא נפגעו באופן קשה במשבר האחרון, בעיקר אזורים חקלאיים.

"באזורים אלה הכלכלה יכולה לצמוח למרות המצב הרע בשאר האזורים בארה"ב, ואלה גם האזורים שיעזו לארה"ב לצאת מהבוץ", מסבירה וויטני. "העובדה שסין עברה מייצוא מזון לייבוא מזון יכול לסייע מאוד לארה"ב".