החרם על תנובה עובד; חוסר בחלב וגבינות טרה ושטראוס

הסטודנטים קיימו משמרות מחאה בסופרמרקטים: "אם לא יהיה שינוי במדיניות של תנובה, נמשיך בחרם" ■ קוראים לציבור "לא להתפתות למבצעים, להתאזר בסבלנות ולא לקנות תנובה!"

החרם של הסטודנטים על תנובה עובד - כך לפחות לפי דיווחים של הסטודנטים היום (ו') על מחסור כבד בחלב ובגבינות מתוצרת טרה ושטראוס בסניפי שיווק מרכזיים בישראל.

הסטודנטים ביקרו היום בסניף רמי לוי ברמת-גן, סניף מרכזי של רשת רמי לוי שיווק השקמה, ונתקלו במחסור כבד בקרטוני חלב וגבינות של טרה.

הסטודנטים המשיכו לסניף שופרסל בסינמה סיטי כדי לבדוק איך עובד החרם על תנובה - אך גורשו משם בכוח ומשטרה הוזמנה למקום.

מאגודת הסטודנטים מסרו היום ל"גלובס" כי "רוב התגובות שאנחנו מקבלים מהציבור הן טובות. מעודדים אותנו, אומרים 'כל הכבוד ותמשיכו כך' ועוד. יש גם תגובות שדווקא מפרגנות לתנובה במבצעים שהיא עשתה לאחרונה, אבל אנחנו דואגים להסביר להם שהמבצעים האלה הם רק תגובה לחרם - וכשייסתיים החרם המבצעים ייפסקו, והמחירים יישארו בעינם או יעלו".

לדברי הסטודנטים, "אם לא יהיה שינוי במדיניות של תנובה, ולא נראה שהיא הולכת לקראתנו ומורידה מחירים באופן קבוע - נמשיך עם החרם גם במהלך החגים ואחריהם" (החרם של הסטודנטים על תנובה מתוכנן עד החגים).

לטענת הסטודנטים, "עד כה תנובה לא פנתה אלינו ולא יצרה קשר כלשהו, וגם אנחנו לא פונים אליהם. אנחנו נמשיך בפעילות שלנו להסביר לציבור שיש להתאזר בסבלנות, לא להתפתות למבצעים ולא לקנות תנובה!".

המכירות של תנובה יורדות

כבר אתמול (ה') דווח ב"גלובס" כי שטראוס וטרה הגבירו בימים האחרונים את הייצור, אך כבר כעת ניכרים חוסרים בקוטג' של שתי החברות, וטרה מתקשה לעמוד בביקושים של חלב וגבינות. תנובה, מצידה, הרחיבה את המבצעים ברשתות השיווק, אך לא נראה כי המבצע מסייע לה לבלום את החרם.

נציין כי קווי הייצור של טרה אינם מאפשרים לה להגדיל משמעותית את כושר הייצור של הגבינות. החברה כבר מייצרת בימים האחרונים 24 שעות ביממה, אבל אין בכך כדי לחפות על החוסרים. אם החרם על תנובה יעמיק, אין לשטראוס ולטרה יכולת להגביר עד אינסוף את כושר ייצור החלב, וייתכן כי לא יוכלו לספק חלב בכמות מספקת.

מכירות תנובה ברשתות השיווק המשיכו לרדת גם שלשום (ד') בעקבות החרם שהוכרז על החברה, אך בניגוד לימים שני-שלישי השבוע, הירידה במכירות נבלמה מעט.

לפי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", מכירות תנובה רשמו ביום רביעי ירידה כמותית ממוצעת של 5%, במקביל לירידה כספית ממוצעת של 6%. בימים שני ושלישי השבוע, שיעור הירידה במכירות עמד על 7%-8%.

באגודות הסטודנטים אמרו אתמול כי החרם על תנובה ממשיך, והם מפעילים "סיירות" מול סופרמרקטים בכל רחבי הארץ, מחלקים פליירים ומבקשים מהקונים להמשיך להחרים את תנובה. "נעבור את היום ונראה כיצד להמשיך הלאה. בינתיים זה עובד, ואנשים קונים פחות", אומר ל"גלובס" יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-אביב, אורי רשטיק.

עוד מסר רשטיק: "המבצעים של חברת תנובה לא יקנו אותנו. אנחנו דורשים הוזלה קבועה ומשמעותית במחירי המוצרים שתתרחש בטווח הזמן המיידי. לא ניתן לחברות פרטיות ולתאגידים להמשיך לשלוח יד לכיס שלנו. אני קורא לכולם להצטרף לחרם ולספר על כך לכל מכריהם".

מתנובה נמסר בתגובה: "אין אפשרות לבדוק תוצאות אמיתיות ומשקפות של שינויים במכר על-פי מכירות של יום או יומיים. כפי שאמרנו, תנובה מציעה ותמשיך להציע מבצעים אטרקטיביים ומפתיעים לצרכניה, והם מגיבים לכך מצוין ברשתות השיווק. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם צרכנינו, ואנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".