"האבטלה בארה"ב עלולה להצית מהומות כמו בקהיר"

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק, מזהיר מהאבטלה הגבוהה בארה"ב ועורך השוואה למצרים שלפני "מהפכת תחריר"

ראש עיריית ניו-יורק מייקל בלומברג הזהיר אתמול (ו') מפני מהומות שעלולות להתלקח בארה"ב בעקבות האבטלה הגבוהה. שיעור האבטלה בארה"ב נע באזור ה-9%-10% מזה כ-3 שנים ולאחרונה הכריז הנשיא ברק אובמה על תוכנית בהיקף של כמעט חצי טריליון דולר לעידוד יצירת משרות חדשות, אך ספק אם יצליח להעביר אותה בקונגרס במתכונת הנוכחית.

"יש לנו הרבה ילדים שמסיימים את הלימודים בקולג' ומתקשים למצוא עבודה", אמר בלומברג. הוא אף הגדיל לעשות והשווה את המצב למצרים שלפני המהפכה: "זה מה שקרה בקהיר וזה גם מה שקרה במדריד. אתם לא רוצים שגם הילדים שלנו יתפרעו פה".

בלומברג אמר את הדברים בתוכנית הרדיו השבועית שלו. כשערך השוואה לקהיר הוא התייחס כמובן ל"מהפכת תחריר" ששמה קץ לשלטונו של חוסני מובארק. בהשוואה למדריד הוא התייחס להפגנות שנערכו לאחר שממשלת ספרד הוציאה מיליוני אירו לקראת ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס, שעה שהמדינה שרויה במשבר חובות ושיעור האבטלה שם מעל 20%.

"אין פתרון קסם", הוסיף בלומברג והתייחס כמובן לתוכנית ה-474 מיליארד דולר שהציג אובמה. "הבעיות הללו נוצרו על פני תקופה ארוכה ופתאום כולם אומרים, 'היי, בואו נפתור את זה עכשיו'".

בלומברג הביע תמיכה בתוכנית של אובמה ואמר כי "לפחות הוא שם משהו על השולחן, בין אם אתם אוהבים את התוכנית או לא". הוא רמז לרפובליקנים כי עליהם לקבל את התוכנית או לכל הפחות להציע הצעות אלטרנטיביות כשאמר: "עכשיו כולם צריכים לשבת בשקט ולעשות משהו".