מאות הפגינו בוול סטריט על המצב הכלכלי; "נכבוש המקום"

המוני אמריקנים התקבצו בדרום מנהטן סביב וול סטריט במחאה על המצב הכלכלי על רקע האבטלה הגוברת ■ המשטרה חסמה רחובות באזור ■ "אנחנו יודעים לאן הכסף הולך! מהפיכה באמריקה!" ■ אתמול בצהריים התקבצו כ-700 אנשים במטרה להקים מאהל מחאה במקום

המחאה הגדולה הגיעה לארה"ב; המוני אזרחים אמריקנים התקבצו בדרום מנהטן סביב וול סטריט, במחאה על המצב הכלכלי על רקע האבטלה הגוברת. רוב המפגינים צעירים וחלקם הביאו אוהלים ושקי שינה כדי לשהות במקום לתקופת זמן ממושכת. כמו כן, משטרת ניו-יורק נאלצה לחסום רחובות הסמוכים לרחוב וול סטריט, בכדי למנוע מההפגנה לשאת אופי של מצעד מחאה.

מאות מפגינים החלו לצעוד ברחבי רחוב וול סטריט במטרה "לכבוש" את לב ליבו של המרכז הפיננסי הגלובלי ולמחות לדבריהם "נגד החמדנות, השחיתות וקיצוצי התקציב".

מארגני המחאה ניסו להפוך את האזור, כך לפי דבריהם, ל"כיכר תחריר האמריקנית" - אך כאמור, המשטרה חסמה רחובות הסמוכים לבורסה לניירות ערך, ומנעה את התפשטות ההפגנה.

"יש לנו דבר אחד משותף בין כל המפגינים: אנחנו ה-99% שלא נסכים לסבול יותר את החמדנות והשחיתות של ה-1% הנותרים מהאוכלוסייה", כך נכתב בהצהרה של הפעילים שפורסמה בפייסבוק, הקוראת "לכבוש את וול סטריט".

נציין כי כבר מאתמול בצהריים התקבצו כ-700 בני אדם הנושאים עימם שקי שינה ואוהלים ברחוב וול סטריט במטרה להקים את מאהל המחאה תחת נוכחות כבדה של המשטרה.

"אנחנו כאן רק כדי להגיד שלנו נמאס - אנחנו לא הולכים לסבול את זה יותר", קראו המפגינים. "אנחנו מתכוונים לישון כאן. אנחנו יודעים לאן הכסף הולך!, מהפיכה באמריקה!".

המחאה הגדולה בוול סטריט מגיעה על רקע ניסיונה של ארה"ב להתאושש מהמשבר הנגרם מהגירעון התקציבי הענק, שאילץ את הממשלה לבצע קיצוצים נרחבים בתקציב הכוללים בין היתר קיצוצים בשירותים הציבוריים - מה שמוביל לזעם ומירמור בקרב הציבור האמריקני - על רקע רמת האבטלה הגואה (ברמה של 9.1%).