אישום: שוטר הזהיר בעלי בתי הימורים מפשיטות - וקיבל שוחד

משה רווח, ששירת כרכז מודיעין במשטרה, נאשם כי קיבל שוחד מעבריינים, ובתמורה העביר להם התרעות על פשיטות שהשוטרים בימ"ר עתידים לבצע בבתי הימורים במרכז הארץ

חצה את הקווים: רכז מודיעין במשטרה מואשם כי ניצל את מעמדו כשוטר כדי לבצע עבירות פליליות.

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום בגין שוחד והפרת אמונים נגד משה רווח, ששירת כרכז מודיעין במשטרת ישראל, ונגד 4 אזרחים, בעלי בתי הימורים ששילמו את כספי השוחד.

על-פי כתב האישום, במסגרת תפקידו המשטרתי הכיר רווח שני בעלי בתי הימורים הפועלים בעיר במרכז הארץ (ששמותיהם אסורים לפרסום). השניים, נטען, העבירו לרווח סכומי כסף משמעותיים, ובתמורה הוא העביר להם רווח התרעות על פשיטות שהשוטרים בימ"ר עתידים לבצע בבתי הימורים בעיר בכלל ובבתי ההימורים שבבעלותם בפרט.

בנוסף, נטען בכתב האישום כי רווח תדרך את בעלי בתי ההימורים כיצד להכשיל גילויים של הכוחות המשטרתיים שפעלו נגד בתי ההימורים באזור, הודיע לבעלי בתי ההימורים בסיומה של הפעילות המשטרתית שבאפשרותם לחזור לפעילות, ואף חשף בפניהם את זהות המקורות המשטרתיים שמסרו מידע נגדם במשטרה.

על-פי כתב האישום, רווח קיבל כספי שוחד, בין היתר על מנת לקדם את הטיפול בידיעות מודיעיניות שנתקבלו נגד בתי הימורים מתחרים בעיר. בסופו של יום רווח הניע תהליך פעולה משטרתי בהתבסס על ידיעות אלה ואף דיווח לשותפו על תוצאות הטיפול.

עוד עולה מכתב האישום כי רווח קיבל שוחד גם מנאשמים נוספים, ובתמורה העביר להם התרעות בנוגע לפשיטות על בתי הימורים בעיר.

כתב האישום נגד רווח ושותפיו כולל עבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, תיווך בשוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש, ועו"ד ליאת יוניניאן, לאחר חקירה של מח"ש.