מנהל קול ישראל: מועצת העיתונות צריכה להתנצל בפנינו

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ומנהל קול ישראל, מיקי מירו, שלא נכחו בדיון של מועצת העיתונות שהתקיים לפני שבועיים, הכחישו את הטענות על תהליכים פוליטיים בתוך הרשות

הוועד המנהל ברשות השידור מנסה לעשות סדר בקול ישראל: במכתב שנשלח למנהל קול ישראל, מיקי מירו, ולמנהל רשת ב', מוטי אמיר, קבע הוועד את חלוקת התפקידים בין השניים. כזכור, בין השניים מתנהל סכסוך על רקע הנחיות שונות למנחי תוכניות ושיבוצי העבודה ברדיו.

במכתב מהוועד נכתב כי "למנהל רשת ב' יש מלוא הסמכות להחליט על הנעשה ברשת ב' בתחומי התוכן, הכספים והמינהל, כולל שיבוץ עובדים וסידור עבודה".

יחד עם זאת, נכתב גם כי "למנהל קול ישראל יש את מלוא הסמכות להחליט על הנעשה ברשתות הרדיו בתחומי התוכן, הכספים באמצעות מנהלי רשתות הרדיו".

גורמים ברשות השידור הביעו תדהמה מתוכן המכתב, שלטענתם סותר את עצמו "סעיף אחר סעיף, שכן פעם אחת הוא מגדיר כי הסמכויות לנעשה בתוך הרשות הן בידי המנהל רשת ב', ופעם שנייה הוא מדגיש כי מנהל קול ישראל רשאי להתערב בהחלטותיו מתי שהוא רוצה לעשות כך".

בתוך כך, אישרה הבוקר (א') הממשלה את מינויו של יוני בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. יצוין כי ב-7 בנובמבר ידון בג"ץ בעתירה של אגודות העיתונאים נגד מינויו.

"דיון-סרק"

ביום חמישי נערך דיון שני ומסכם במועצת העיתונות בתל-אביב תחת הכותרת "הפוליטיזציה ברשות השידור". יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ומנהל קול ישראל, שלא נכחו בדיון שהתקיים לפני שבועיים, הגיעו לדיון והכחישו את הטענות בדבר תהליכים פוליטיים בתוך הרשות.

במהלך הדיון הביע גילת את דעתו על כך שבדיון הקודם, עליו נודע לו רק יומיים לפני שנערך, נזרקו סיסמאות ונאמרו "אמירות כלליות, ללא הוכחות וללא ביסוס שלווה באמירות חסרות שחר חמורות". עוד טען גילת כי מדובר "בדיון-סרק שלא היה צריך להתקיים במועצת העיתונות".

מירו המשיך וטען כי ההתנהלות של המועצה הייתה שגויה, ולכן מועצת העיתונות חייבת להתנצל בפני רשות השידור. בתגובה לדברים ענתה נשיאת המועצה, דליה דורנר, כי למרות שבימים אלה "זה מודרני להתנצל, אנחנו נעבור הלאה".

עם סיום הדיון הסוער הקריאה הנשיאה דורנר הצעת החלטה על פיה "שיקולי השידור הציבורי חייבים להיות מנותקים מכל השפעה פוליטית, להתבסס על אמות-מידה מקצועיות וממלכתיות בלבד. המועצה רושמת לפניה בסיפוק כי זו גם עמדתם של בעלי התפקידים ברשות השידור".