עדיין מתקדם: המדד המשולב עלה ב-0.3% באוגוסט

העלייה במדד משקפת עלייה במדדי היצור התעשייתי, יבוא תשומות הייצור ויצוא השירותיים שקוזזו על ידי ירידות במדדי יצוא הסחורות והפדיון של המסחר והשירותים

המדד המשולב למצב המשק רשם עלייה של 0.3% בחודש אוגוסט וזאת בדומה לעליות בשיעור דומה בשני החודשים הקודמים. נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אם כי בקצב מתון יותר מזה שנרשם ברבעון הראשון של השנה.

בבנק ישראל מציינים כי העלייה במדד החודש משקפת עלייה במדדי היצור התעשייתי, יבוא תשומות הייצור ויצוא השירותיים שקוזזו על ידי ירידות במדדי יצוא הסחורות והפדיון של המסחר והשירותים. בשל עדכונים כלפי מעלה שערכה הלמ"ס בנתוני המגמה של מדד היצור התעשייתי בחודשים יוני ויולי עודכן במקצת המדד כלפי מעלה בחודשים אלו.

עוד פורסם היום כי מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.1% בחודש אוגוסט. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, מסתמנת האטה בקצב הצמיחה של המשק. ירידת הפדיון בענפי המסחר והשירותים משקפת ירידה בשיעור התרחבות הביקושים המקומיים ובעיקר של הצריכה הפרטית. אמנם הביקושים המקומיים עדיין ברמה גבוהה אך התרחבותם נבלמת.

כמו כן במהלך המחצית הראשונה של 2011 לא נרשם גידול בייצור התעשייתי ורמת הייצור התעשייתי דומה לזו של ראשית 2011. התפתחות זו מצביעה ככל הנראה על ירידת הביקושים ליצוא מחו"ל עקב בלימת הפעילות בעולם התעשייתי.