אמיר נחום בוחן רכישת מניות אורתם סהר שבידי דוראה

מניות דוראה באורתם סהר משועבדות לטובת בית ההשקעות פסגות, כנגד חוב של 55 מ' ש'

על רקע הקשיים שבהם נתונה כיום חברת הנדל"ן דוראה והסדר החוב הצפוי להיחתם בחברה, בוחן אמיר נחום - שותפה של דוראה לשליטה בחברה הקבלנית אורתם סהר - הפעלת מנגנון במב"י (BMBY) לרכישת חלקה של דוראה באורתם (42.1%).

מניות דוראה באורתם משועבדות לטובת בית ההשקעות פסגות כבטוחה להלוואה של כ-55 מיליון שקל. פסגות הודיע לאחרונה לדוראה, בעקבות החלטת מחזיקי האג"ח על פירעון מיידי, כי יפעל למימוש המניות, אך נעתר לבקשת החברה להמתין לפגישה שתיערך עם נציגי דוראה בימים הקרובים.

בעניינו של נחום ציינו היום בדוראה, כי פנייתו לחברה הייתה לא פורמלית, וטרם התקבלה ממנו הודעה בכתב בדבר הפעלת מנגנון הבמב"י. נחום, המכהן כמנכ"ל אורתם סהר, מחזיק ב-42.6% מהונה. בצלאל איגר, בעל השליטה בדוראה עד לאישור הסדר החוב, מכהן כיו"ר אורתם סהר.

במהלך 2007 חתמו אורתם סהר ודוראה על הסכם בעלי מניות לקראת הנפקתה של אורתם סהר בבורסה בת"א, שבמסגרתו סיכמו על מנגנון היפרדות מסוג BMBY, שנכנס לתוקף באפריל האחרון. שווי השוק של החזקות דוראה באורתם סהר עמד בסוף יום המסחר על 52 מיליון שקל. זאת לאחר שבמהלך היום זינקה מניית אורתם סהר ב-7.5%, במחזור מסחר זעום של אלפי שקלים בודדים.

הסכמה לקידום הסדר חוב

דוראה פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה, בין היתר באמצעות החזקה במניות אורתם סהר וחברת ליברטי. בשבוע שעבר הצליחה דוראה, בעלת חוב של 210 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, לקבל הסכמה עקרונית מנושיה לקידום הסדר חוב בחברה, שמציעה חברת נאוסיטי שבשליטת אהוד בן-ש"ך. נאוסיטי, הפועלת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה, מציגה למחזיקים תשלום במזומן, הנפקת אג"ח חדשה וקבלת מניות החברה, בהסדר שמשקף "תספורת" של כ-40%.

דוראה נקלעה למשבר קשה והפסידה כ-300 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות. החברה נושאת על גבה גירעון של 111 מיליון שקל בהון העצמי, ואינה יכולה לעמוד בהחזר החובות במועדם.

במהלך החודשים האחרונים ניהל בצלאל איגר מו"מ עם הנושים במטרה להגיע להסדר חוב. הצעתו להסדר נדחתה על-ידי מחזיקי האג"ח, שאף החליטו על העמדת החוב לפירעון מיידי - החלטה שממנה נסוגו בשבוע שעבר בעקבות הצעת נאוסיטי. מלבד האשראי שנטלה ממחזיקי האג"ח ומפסגות, קיבלה דוראה אשראי מימון בהיקף של 105 מיליון שקל מידי קרן המנוף בראשית, הלוואה שתמורתה שועבדו החזקותיה בחברת ליברטי (78%).

אורתם סהר עוסקת בבניית מבני ציבור, מבני מגורים ועבודות תשתית. במאי השנה עדכנה החברה כי היא מנהלת מו"מ עם חברת שיכון ובינוי למכירת פעילות האנרגיה הירוקה שלה: פרויקט אנרגיה שאובה במעלה גלבוע, שתמורתו צפויה שיכון ובינוי לשלם 44 מיליון שקל, נוסף לתמורה שתועבר בהתאם לביצועי הפרויקט. לשו"ב תוענק גם אופציה לרכוש את החזקות אורתם בפרויקט דומה במנרה, תמורת כ-15 מיליון שקל. את שני הפרויקטים מחזיקה אורתם יחד עם אלקטרה ושותפים נוספים. הבוקר עדכנה אורתם סהר על הארכת תקופת ההסכם עד 27 בספטמבר.