בגרמניה עסקים כרגיל: פיץ' מאשררת דירוגה ברמה "AAA"

בסוכנות הדירוג מאשררים את דירוג האשראי המושלם של גרמניה, עם תחזית יציבה ■ פיץ': "לגרמניה כלכלה חזקה מגוונת, עם צמיחה גבוהה וניהול פיננסי איכותי"

מסוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' נמסר הערב (ג') כי היא מאשררת את דירוג האשראי של כלכלת גרמניה, ברמה של "AAA", עם תחזית יציבה.

"אישרור דירוג האשראי של גרמניה משקף את היקף האשראי האיתן שלה כמו גם את שיעור הצמיחה המרשים שהציגה בשנת 2010 ברמה של 3.5%, לאחר שזו צנחה בשנת 2009", כתבה מריה מאלאס-מרוה (Maria Malas-Mroueh), מנהל מחלקת הדירוג של פיץ', בהודעה ללקוחותיה.

"הביצועים החזקים של הכלכלה הגרמנית צפויים להימשך לאורך שנת 2011, למרות שהצמיחה צפוייה להתמתן בטווח הבינוני", הוסיפה מאלאס-מרוה. בפיץ' ציינו גם כי דירוג האשראי של גרמניה תומך בהיותה "כלכלה חזקה ומגוונת, עם צמיחה גבוהה, ניהול איכותי ברמה המאקרו-כלכלית ומוסדות פוליטים, אזרחיים וחברתיים אפקטיביים".

אישרור הדירוג של גרמניה על ידי פיץ' מגיע בתקופה חשובה, כאשר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה להשיג רוב בפרלמנט הגרמני כדי לאשר את המשך הסיוע הפיננסי ליוון - במסגרת תוכנית החילוץ השנייה שלה, בהיקף 159 מיליארד אירו.