מהן ההמלצות הסופיות שתגיש ועדת טרכטנברג מחר?

מוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" חושף: המסקנות הסופיות שצפוייה להגיש הוועדה לראש הממשלה, מחר ■ בין ההמלצות: העלאת המס על רווח ההון ומס החברות, החלת יום לימודים ארוך ובניית דירות לזכאים

לאחר שקיימה עשרות ישיבות ודיונים, וקיימה פורום פתוחים עם הציבור הרחב, תגיש מחר (ב') ועדת טרכטנברג, שהוקם בעקבות המאחה בדבר יוקר המחיה בישראל, את המלצותיה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

הבוקר פורסמו במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" חלק ההמלצות הסופיות שצפוייה להגיש הוועדה לראש הממשלה מחר, אשר תואמות בחלקן את מסקנות הביניים שפורסמו לראשונה ב-14 בספטמבר 2011, והן כוללות שורה של הטבות ורפורמות תקציביות מרחיקות לכת - בתחומים רבים.

הכסף לביצוע המסקנות צפוי להגיע ממספר מקורות עיקריים, ביניהם קיצוץ בתקציב הביטחון (של כ-3 מיליארד שקל בבסיס התקציב בכל אחת מהשנים 2011 ו-2012) וייעול מערכת הביטחון; כתוצאה מהשינויים במיסוי (פירוט בהמשך) ודחיית פרוייקטי תשתית למשך מספר שנים.

מיסוי

■ העלאת המס על רווחי הון והעלאת מס החברות - המס על רווחי הון יעלה מרמה של 20% לרמה של 25%. מס החברות יעלה ב-1% ב-1 בינואר 2012.

■ הטלת מס עשירים - כל מי שישתכר או ירוויח מנכסיו יותר מ-1.2 מיליון שקלים בשנה, ישלם עוד 2% מס הכנסה.

■ עדכון מדרגות המס - מדרגות מס ההכנסה בהכנסות הנמוכות ביותר ירווחו כך שתשלומי המס על שכר נמוך יופחתו מעט.

■ הקפאת הרפורמה במס הכנסה - הכולתת בעיקרה הפחתת שיעורי מס ההכנסה והורדת המס השולי מרמה של 45% (כיום) לרמה של 40% (עד שנת 2016). הדבר בעצם ימנע את ירידות שיעור מס ההכנסה למקבלי שכר גבוה, ויגדיל את הנטל עליהם וגם על שכבות הביניים.

חינוך

■ חינוך חינם לפעוטות - חוק חינוך חינם יחול גם על פעוטות בגילאים 3 עד 4.

■ יום לימודים ארוך - יישום בהדרגה של הנהגת יום לימודים ארוך עד השעות 15:00-16:00 אחה"צ, בכל בתי הספר.

דיור

■ בניית דירות להשכרה - המדינה תיזום בנייה להשכרה בשכר דירה מפוקח, עבור המשפחות המשתכרות מתחת לרף מסוים.

■ עידוד הבנייה - יינתנו תמריצים לבנות על קרקעות מוכנות לבנייה, שעדיין לא נעשה בהן כל שימוש על ידי קבלנים או אנשים פרטיים.