ארדואן: "מזל"טים של ארה"ב יסייעו לנו מול הכורדים"

דיווח באתר הפקיסטני "אובסרוור": ארדואן אמר ביום שישי באו"ם כי ארה"ב וטורקיה מנהלות מגעים לשת"פ בטחוני ■ ארדואן: "נקנה או נשכור מארה"ב מזל"טים שיצלמו מידע על ארגון הטרור PKK"

"ארה"ב וטורקיה מנהלות מגעים לקראת עסקה בטחונית. ארה"ב הסכימה למכור לטורקיה או להשכיר לה מזל"טים שיטוסו בשמי טורקיה ויצלמו מידע שיסייע במאבק נגד מורדים כורדיים בדלניים", כך אמר ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, לפי דיווח שמתפרסם היום במהדורה המקוונת של העיתון הפקיסטני "אובסרוור".

לפי הדיווח, ארדואן טוען שארה"ב כבר משתפת מידע עם טורקיה שמגיע ממזל"טי ריגול שארה"ב הציבה בשמי עיראק, והמידע מסייע לטורקיה להילחם נגד ארגון PKK, "מפלגת הפועלים של כורדיסטן", שחלק מחבריו המורדים הקימו מחנות בעיראק.

צבא ארה"ב צפוי לצאת מעיראק עד סוף 2011 ובכירים בממשלת טורקיה חוששים שה-PKK ינצל את ההיעדרות הצבאית ויבסס את כוחו במדינה. לדברי "האובסרוור", ארדואן אמר את הדברים לעיתונאים בסוף השבוע בישיבת העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק.

לדברי מומחים בטחוניים, טורקיה תלויה במידע מהמזל"טים ושאר אמצעי ריגול אחרים במאבק שלה מול ה-PKK, שנחשב ע"י ממשלת טורקיה לארגון טרור. לפי הדיווח, גם ארה"ב והאיחוד האירופי מחשיבים את הארגון לגוף טרור.