מיוחד: "תיק תפור" לגילאי 40; "זה הזמן לקחת סיכונים"

צפריר שריפי מאנליסט בונה תיק מיוחד לבני ה-30-40 וסבור כי זה הזמן לקחת סיכונים גם במחיר של תיקון טעויות

אם אתם בעשור הרביעי לחייכם, המדור הזה במיוחד בשבילכם. בבית ההשקעות אנליסט גיבשו תיק השקעות, לטווח מינימלי של שנתיים, ללקוחות בגילאי 30-40 המעוניינים בהשקעות ברמת סיכון בינונית-גבוהה.

מנהל ההשקעות צפריר שריפי מסביר, כי "יש בתיק סיכון להפסדים משמעותיים, ואלה גילים שיש בהם זמן לתיקון טעויות. גם לאדם בגילים האלה, התיק לא מתאים אם הוא מהווה אחוז ניכר מההון שלו. התיק יכול להתאים גם לאנשים מבוגרים יותר, אם הוא מהווה נתח קטן מסך הנכסים שלו. לכל לקוח, בכל גיל, צריך לבצע אפיון ולהתאים רמות חשיפה".

באנליסט מעריכים שבתנאים סבירים יכול תיק מסוג זה להניב לאורך זמן תשואה שנתית של כ-5%-6%. שריפי אומר, כי "בהנחה שלא מבצעים חילופים רבים בתוך התיק, תוחלת הרווח של התקבולים ממנו מגלמת תשואה בסדר הגודל הזה. כמובן שאם השווקים קורסים, התשואה תרד משמעותית, ואם תהיה התאוששות ניכרת, התשואה תוכל להיות גבוהה יותר. בכל מקרה, התשואה היא לטווח ארוך של שנתיים לפחות".

אג"ח: פיצוי על ההפסדים

כמו פעילים רבים בשוק, גם שריפי מציין כי הירידות החזקות בשווקים יצרו הזדמנויות השקעה מעניינות גם באפיקי המניות וגם באפיק האג"ח הקונצרניות, כשהמעניין יותר ביניהם הוא אפיק האג"ח הקונצרניות.

בהתאם לכך, את עיקר ההשקעה בתיק, כ-55%, מייעדים באנליסט לאג"ח קונצרניות - כ-30% לסדרות צמודות מדד, 15% סדרות שקליות ו-5% סדרות בריבית משתנה.

שריפי סבור, כי "היתרון ברכישת אג"ח הוא שגם בתסריט של המשך תנודתיות וירידות שערים עדיין מתקבל זרם תקבולים קבוע, שמפצה במידה מסוימת על הפסדי ההון. ברמות המחירים שבהן נסחרות הסדרות והתשואות שהן משקפות קיים לדעתנו פיצוי מספק על סיכון זה. באפיק צמוד-המדד יש מגוון רחב יותר של סדרות שחטפו בזמן האחרון ללא הצדקה, בגלל הפאניקה וכתוצאה מאילוץ מכירות של גופים מוסדיים".

שריפי ממליץ להתמקד באג"ח בדירוג השקעה, ומעדיף חברות יציבות ובעלות תזרים חזק. עם הסדרות המועדפות עליו נמנות בזק סדרה 6, דיסקונט שטר הון א', בריטיש ישראל ג', שופרסל אג"ח ב' ופועלים הנפקות י"א.

לדברי שריפי, כדאי להקדיש כ-3% מהתיק ל-7-8 סדרות אג"ח לא מדורגות ובדירוגים נמוכים, "שבהן יש פוטנציאל משמעותי לרווח. רוב התשואות הגבוהות מתקבלות בענף הנדל"ן, המתאפיין במינופים מסוכנים".

כ-5% מנתח האג"ח הקונצרניות מוקדש לסדרות שהונפקו בחו"ל, וביניהן מציין שריפי אג"ח של בנקים וחברות פיננסיות שונות בארה"ב.

כשברקע הזירה הגיאופוליטית המקומית גועשת, וגועשות לא פחות הזירות הכלכליות באירופה ובארה"ב, הנתח המנייתי בתיק של אנליסט עומד על 15%.

להתמקד בת"א 100

בשוק המניות המקומי מתייחסות המלצותיו של שריפי לחברות מת"א 100, והוא מציין כי העדפתו היא להתמקד בעיקר בחברות עם מדיניות חלוקת דיבידנד ומאזן חזק ויציב. בין אלה נכללות יצרנית הדשנים כיל , חברת התקשורת בזק , מניית בנק הפועלים וחברת התעשייה פמס .

כל המניות המומלצות של שריפי רשמו ירידות שבין 20%-30% מתחילת השנה, ושריפי מזכיר כי "מניה זה דבר מסוכן, אבל ברמות שאליהן הן הגיעו ובמכפילי ההון שהן נסחרות, לפי ניסיון העבר ומה שנראה, יש שם אפשרות להרוויח".

בשל האירועים באזור, שריפי סבור כי מחצית מההשקעה המנייתית צריכה להתבצע בחו"ל. שריפי מציין כי ההשקעה שמעבר לים צריכה להתבצע גם באמצעות מדדים וגם בצורה ישירה. כדוגמה להשקעה בחברה הוא מזכיר את מניית אקסון מובייל, "בזכות התזרימים החזקים שלה, והעובדה כי העולם פחות משפיע על הפעילות הישירה שלה. גם בנק אוף אמריקה נראה מעניין במכפילי ההון שבהם הוא נסחר כרגע".

שריפי אומר, כי "יש הרבה חברות טובות גם באירופה ובאסיה, ואם אין מספיק ידע ושקיפות עליהן, אפשר להיחשף אליהן באמצעות רכישת תעודות סל, וכך ליהנות מהפעילות שם, כמו לדוגמה תעודת סל של פסגות דיבידנד אסיה, הכוללת חברות שמשלמות דיבידנד גבוה".

שריפי נמנע מהשקעה ישירה במט"ח ובסחורות, ומציין כי החשיפה למט"ח בתיק נעשית באמצעות ההחזקות בחו"ל, והחשיפה לסחורות, באמצעות פעילות חלק מהחברות המומלצות.

יתרת התיק, 30%, מיועדת לאג"ח ממשלתיות. כ-15% מנתח זה מוקדש למק"מ שמאפשר לו לנצל הזדמנויות במידת הצורך, 5% לאג"ח ממשלתיות במטבע זר, 5% לגליל ו-5% לשחר במח"מים של כשש שנים.

עיקרי ההמלצות של שריפי

עיקר התיק 55% יושקע באפיק אג"ח קונצרניות עם התמקדות באג"ח מדורגות

15% לשוק המנייתי בארץ ובחו"ל, עם עדיפות לחברות מחלקות דיבידנד

חשיפה לחברות באירופה ובאסיה אפשרית גם דרך תעודות סל

תיק ההשקעות המומלץ של צפריר שריפי
 תיק ההשקעות המומלץ של צפריר שריפי

*** הכותבים במדור "עושה שוק" ו/או חברות הקשורות אליהם עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך