נתניהו: "לא מוכן להשליך נתחים למלתעות תניני האיסלאם"

ראש הממשלה בראיון לרשת NBC: אנחנו לא מבודדים בעולם; באמריקה אוהבים אותנו, וגם באירופה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב, בראיון בתכנית "פגוש את העיתונות" ב-NBC, כי הוא אינו מוכן "להשליך בפזיזות נתחי שטחים למלתעות תניני האיסלאם הקיצוני שאינם יודעים שובעה... אני רוצה להבטיח שתנינים אלה לא יבלעו את ישראל" ו"להקים חומה נגד הצבאות שמשתלטים על כל שטח שאנו מפנים".

הוא הוסיף: "אני אחראי לגורל המדינה היהודית האחת והיחידה...מוטב לסבול עיתונות רעה (כלומר ביקורות) מאשר הספד טוב".

"אני יודע שאנשים כמוני לא פופולריים; אנשי עקרונות אינם פופולריים, אך הלכי הרוח האופנתיים, דברי הביקורת של מעמד הפרשנים, הרוח זו תחלוף לה", אמר רה"מ.

נתניהו אמר, כי צריך לרדת לליבת הסכסוך כדי להתחיל לפתרו, והליבה היא סירובם של הפלסטינים להכיר בישראל. הוא הוסיף, שאם הפלסטינים יקבלו את ישראל כמדינת העם היהודי ויכירו בצרכי הביטחון שלה, לא תהיה לישראל בעיה להגיע להסכם שלום הפלסטינים.

הוא חזר על קריאתו לנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לפתוח מיד במו"מ, ללא תנאים מוקדמים, "לקחת את היד שאני מושיט לו וללחוץ אותה". הוא הוסיף: "הייתי מוכן לדחות את שובי כדי להיפגש אתו בניו-יורק. היינו באותה עיר, באותו בניין, יכולנו לשבת ולדבר".

נתניהו סרב בעקביות להשיב ישירות על בקשות המנחה, דייוויד גרגורי, להשוות בין הנשיא הנוכחי של ארה"ב, ברק אובמה, לנשיא הקודם, ג'ורג' בוש. "אתה מנסה להשליך אותי מתחת לגלגלי האוטובוס של מערכת הבחירות בארה"ב", אמר רה"מ.

"אבל אתה אמרת שבוש היה הנשיא הטוב ביותר אי פעם מבחינת ישראל", אמר המראיין.

"מתי אמרתי זאת"? - שאל נתניהו.

גרגורי: "ב-2006".

נתניהו: "ובכן, מאז נוספו עוד אנשים. כל נשיאי ארה"ב מבטאים את האהדה הגדולה שחשה ארה"ב כלפי ישראל".

רה"מ חלק על קביעת המראיין, שישראל נתונה במצוקת בידוד: "אנו לא מבודדים בארה"ב, המדינה החזקה בעולם. הנה, טיילתי אתמול בסנטראל פארק וניגשו אלי אנשים, יהודים ולא יהודים, ואמרו לי, 'אנו אתכם'... וחוץ מזה, סע ליוון, לבולגריה, לפולין, לקפריסין, להולנד או לאיטליה. לאנשים יש דעות שונות, אבל רבים מתחילים לקבל את העמדה שלנו שצריך מו"מ ישיר, בלי תנאים מוקדמים".

נתניהו הביע אכזבה עמוקה מדברי עבאס, שדברי על "פשעי ישראל מ-1948" (ולא מ-67). "יש לי קשר עמוק לארץ הזו", אמר רה"מ. "זה 4000 שנה העם היהודי קשור אליה. כשעבאס מדבר על קשר של 2000 שנה של נוצרים ומוסלמים לארץ הזו, אני אומר: ישו הגיע ממקום כלשהו".

הוא חזר על קביעתו בנאומו בעצרת הכללית, שהפלסטינים עוקפים את תהליך השלום: "הפלסטינים רוצים מדינה, אך הם אינם מעוניינים לתת שלום בתמורה. זה מה שהם מנסים להשיג באו"ם - מדינה בלי לתת לשראל שלום וביטחון. זה לא בסדר וזה לא יצליח".

רה"מ חלק גם על דברי הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, כאילו הוא, נתניהו, אחראי לכשלון תהליך השלום. "עם כל הכבוד, אני חולק עליו. הוא היה צריך לדעת, יותר מכל אדם אחר, שיאסר ערפאת נסוג בקמפ דייוייד. והנשיא לשעבר בוש יכול לומר שהפלסטינים זנחו את התהליך שוב ב-2008".