TLV סוגרת עונה: יותר מ-4 מ' צפיות בהוט VOD ובאינטרנט

העונה השנייה של הסדרה TLV תגיע לסיומה מחר בערב ■ אחת מיוצרות הסדרה: "בכוונה צילמנו משהו שהוא קצת בועתי"

העונה השנייה של הסדרה TLV תגיע לסיומה מחר (ג') בערב וכבר עכשיו אפשר לומר שזו אחת התוכניות המקורית המצליחות ביותר בתולדות הכבלים. התוכנית רשמה יותר משתי מיליון הזמנות ב-VOD ולמעלה מ-1.9 מיליון צפיות בערוץ של הוט באתר ynet. גם בפייסבוק נרשמה הצלחה עם יותר מ-70 אלף לייקים לעמוד התוכנית. בימים אלה החלה העבודה על העונה השלישית.

הסדרה, בהפקת אבוט-רייף-המאירי (בשיתוף יעלי אבנרי ושחר ברלוביץ', וערוץ HOT בידור ישראלי), היא ריאליטי המלווה ארבעה צעירים ממוקמות שונים בארץ שמנסים להצליח בעיר הגדולה - תל-אביב. הסדרה שודרה שלוש פעמים בשבוע בערוץ HOT בידור ישראלי ופעם בשבוע בערוץ 10.

דרמת-ריאליטי

אחת מיוצרות הסדרה, לימור טירקל-גוטליב, מסבירה את ההצלחה של העונה השנייה בשינוי של הדמויות: "אחד הדברים שהכי השתנו הוא שבעונה הנוכחית הדמויות הרבה יותר מלאות. לדוגמה, בניגוד לעונה הקודמת, כאן המשפחות של המשתתפים היו חלק גדול מהסיפור וזה הקל על הצופים להתחבר אליהם, כי הם יותר אנושיים ונגישים ופחות פלקטיים".

אחד הדברים שעולים מצפייה בתוכנית זה חוסר הסינרגיה שלה עם ת"א של היום. בניגוד לאלפי הצעירים שזעקו על המצוקה החברתית, החיים של הארבעה נראו מנותקים מהמציאות.

"קודם כל חשוב לומר שהעונה צולמה לפני שהחלה המחאה החברתית. אבל חוץ מזה, כיוצרי הסדרה ניסינו לקחת את העונה הזאת למקומות של הזוהר, 'הגלאם'. כלומר בכוונה צילמנו משהו שהוא קצת בועתי. הטלוויזיה נתפסת כפנטזיה. זה הכל היה מכוון לכך שגם בקטעי המעבר שמייצרים אווירה צילמנו צילומים יפים של פארקים, חוף ים וכו' ולא את האשפה ואת הרחובות המטונפים.

"חשוב להבין, ש-TLV היא לא תוכנית ריאליטי אלא דרמת ריאליטי ויש הבדל גדול מאוד בין השניים. ההבדל המרכזי הוא שהפרקים כתובים ומתוסרטים כדרמה ככה שזה רחוק מלהיות ריאליטי פר אקסלנס. כל המפגשים עם הסלבריטאים שנוחתים על המשתתפים מכל כיוון לא באמת מייצגים את תל- אביב אלא תוכנית דרמה. כל אחד שחי בתל-אביב יודע שהוא לא פוגש סלבס בכל פינה".

הייתה המון ביקורת על התוכנית סביב השאלה אם מדובר בתוכנית ריאליטי או בתוכנית מתוסרטת ומבוימת למדי - מעין "עולמו של טרומן" משודרג. עד כמה התמונה שהצופים מקבלים אמינה?

"במגעים הסופיים שלנו עם המשתתפים, הם קיבלו מאיתנו את כל ההסברים על התוכנית. הסברנו להם שהם ישתתפו בסדרה שמזכירה מאוד את 'המופע של טרומן' רק שבניגוד לו שלא ידע שהוא משתתף בריאליטי דרמה, אתם כן יודעים".