הטיפ היומי: מניית פלדה שיכולה לנסוק ב-78%

סיטי ממליץ לקנות את מניית Arcelormittal, מפיקת הפלדה הגדולה בעולם

חברת Arcelormittal היא מפיקת הפלדה הגדולה בעולם, האוחזת נתח של כ-9% מייצור הפלדה הגלובלי. החברה פועלת ביותר מ-60 מדינות, ומובילה בשוקי הפלדה המרכזיים כגון תעשיית הרכב, הבנייה והמכשירים לבית. מטה החברה יושב בלוקסמבורג.

זהו הזמן לרכוש את מניית MT. הפכנו חיוביים עליה לאחר שנקטנו משנה זהירות ב-2010 ועד היום. המניה נחתכה כ-60% מתחילת השנה, ונסחרת ברמות שלא נראו מאז נפילת ליהמן ברדרס.

אנו לא אוהבים לעשות שימוש במכפיל שווי מאזני (P/B Value) או בעלות חילוף (Replacement Cost), כדי להעריך שווי של מניות פלדה, מאחר שהדבר עלול להוביל למלכודות שווי; אך המכפיל היחסי של MT מול מתחרותיה הגדולות, נפל כ-60% מאז המיזוג בין Arcelor ל-Mittal, והדבר נראה לנו קיצוני מדי. גם ניתוח עלות חילוף שמרנית, הבונה מחדש רק נכסים סלקטיביים, מביא לשווי הוגן של פי 1.7 משווי השוק הנוכחי.

בניגוד להערכות, איננו סבורים ש-MT תזדקק לגייס הון בשלב זה, על אף חוב של כ-25 מיליארד דולר. לפי ניתוח שלנו, אין פערים בין תזרים המזומנים הצפוי בשנתיים הקרובות לבין החזרי החוב הצפויים.

אנו סבורים ש-MT תעמוד בהנחיותיה לרבעון השלישי, ותציג EBITDA (רווח בנטרול הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) של 2.3-2.8 מיליארד דולר. כאשר המניה אינה אהובה כלל, וסנטימנט המשקיעים שלילי מאוד, לדעתנו משוואת הסיכון-סיכוי נוטה לטובת רכישת מניית MT לקראת תוצאות הרבעון שלישי. לכן אנו ממליצים עליה "קנייה" במחיר יעד של 20 אירו - גבוה ב-78% ממחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של סיטי