ערוץ 10 לרשות השנייה: להעביר את חברת החדשות לנווה אילן

המו"מ בין הערות לבנייני האומה בירושלים כבר היה בשלב מתקדם ■ גם חדשות ערוץ 2 משדרים מנווה אילן

ערוץ 10 הודיע היום (ב') לרשות השנייה כי חברת החדשות תעבור מבית הוורד בגבעתיים לאולפני ג.ג. בנווה אילן ב-15 לדצמבר ותתחיל לשדר משם שבועיים לאחר מכן. זאת, למרות שהמשא ומתן עם בנייני האומה בירושלים, אליהם הייתה אמורה לעבור חברת החדשות היה כבר במגעים מתקדמים.

בתקופה הקרובה תעביר הנהלת הערוץ את החוזים וזכרון הדברים שנחתם עם אולפני ג.ג., מהם משדרים גם חדשות ערוץ 2, לרשות וזאת צפויה לאשר את המהלך.

כזכור, לפני כחודשיים הגיע רון לאודר, מבעלי הערוץ, לישראל במיוחד כדי להשתתף במסיבת עיתונאים יחד עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שבה הוא הודיע כי חברת החדשות של הערוץ תעבור לעבוד מתוך הבירה. ואולם כבר במסיבת העיתונאים אמר מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כי הוא נאלץ להשבית את השמחה שכן המעבר לירושלים אינו טבעי לערוץ וכי הוא "נובע אך ורק מרצונם של בעלי המניות רון לאודר ויוסי מימן. אנחנו משלמים הרבה יותר כסף במעבר הזה לירושלים. מצאנו מקומות יותר זולים כגון אבו גוש, נווה-אילן ומעוז-ציון, אבל בעלי המניות החליטו אחרת".

כעת נראה כי לאור הקשיים הכלכליים והלוגיסטיים שהוערמו על ידי אולפני הבירה הוחלט בערוץ לעבור לנווה אילן. ל"גלובס" נודע כי בין הערוץ לבין בנייני האומה בירושלים התגלו שלושה קשיים מרכזיים: סעיף בחוזה שקובע כי בנייני האומה יכולים לפנות את הערוץ בהתראה של שישה חודשים; הדרישה כי הערוץ לא ישדר חדשות ביום שבת מהאולפנים בבנייני האומר; וזמן הכניסה לאולפנים.

למרות הקשיים, גורמים בכירים בערוץ העריכו כי ניתן היה לפתור את הסוגיות הללו וכי החוזה עמד לפני סגירה. ההערכה היא כי הנהלת נווה אילן הניחה הצעה כלכלית יותר נוחה בפני הנהלת ערוץ 10.

יצוין עוד כי אם הערוץ לא היה מציג היום את המיקום העתידי של חברת החדשות, היה הדבר נחשב כהפרה חמורה, שהייתה מונעת מהם לקבל בעתיד את הרישיון להפעלת ערוץ.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "ערוץ יפעל לקיים את החוק כסדרו".