ג'ים רוג'רס: "בארה"ב יש בעיות חמורות יותר מאשר באירופה"

כך אמר היום גורו ההשקעות ל-CNBC ■ "לגוש האירו יש מספר מדינות חלשות שקרובות לפשיטת רגל, אבל גם בארה"ב יש כמה מדינות כאלה"

בשבועות האחרונים חוסר הוודאות ממשבר החוב במספר מדינות באירופה משפיע על הסנטימנט גם בוול סטריט. לטענת גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס, לכלכלת ארה"ב יש בעיות הרבה יותר חמורות מאשר באירופה.

"לגוש האירו יש מספר מדינות חלשות שקרובות לפשיטת רגל, אבל גם בארה"ב יש כמה מדינות כאלה", אמר רוג'רס היום (ג') ל-CNBC. "לנו יש את אילנוי שגדולה יותר מיוון, יש לנו את קליפורניה, את ניו-יורק - אלה מדינות גדולות מאוד עם בעיות כלכליות רציניות".

עוד הוסיף רוג'רס כי לארה"ב יש בעיות מבניות גדולות יותר מאשר באירופה. "לאירופה יש בעיות גדולות, אבל בעיות החוב של הגוש כולו לא קרובות בכלל לבעיות החוב האמריקניות. לדוגמה, אין להם גירעון במאזן המסחרי כמו שיש פה", הוסיף רוג'רס.

המשקיעים מודאגים מחוסר תגובה אחידה מצד אירופה, ומכך שמנהיגי אירופה תמיד מגיבים לשווקים באיחור. עם זאת, רוג'רס טוען כי למרות שבארה"ב יש משרד אוצר אחד ומדיניות אחת, בעיות החוב האמריקניות קשות בהרבה מהאירופיות.

"אני לא הייתי רוצה לחלץ את היוונים אם הייתי גרמני או אוסטרי, ולכן נדרשת יותר משמעות מצד המנהיגים, בארה"ב נראה שכולם רצים באמוק", אמר רוג'רס והוסיף כי הנפקת אג"ח של כל גוש האירו (אירובונדס) זה רעיון רע מאחר וזה ייתן למנהיגים האירופים חופש לבזבז כספים שאין להם, כך גם בנוגע להגדלת קרן החילוץ למדינות אירופה.

"זה רק יהפוך את ההתמוטטות לקשה יותר בגלל שלא מתמודדים באמת עם הבעיות", אמר רוג'רס. "הפיתרון לחובות גדולים מדי הוא לא עוד חובות".

עוד הוסיף רוג'רס כי יקנה עוד אירו במידה וקובעי המדיניות יידרשו ויאכפו קיצוצים נרחבים יותר במדינות שעל סף פשיטת רגל והלאמת חלקים מהבנקים.