ארה"ב מגנה בניה בהתנחלויות, ואובמה מברך לראש השנה

בברכת וידיאו לרגל ראש השנה, אומר נשיא ארה"ב: "מישל ואני מאחלים לכם ולבני משפחותיכם שנה מתוקה של בריאות, שמחה ושלום"

ממשל אובמה גינה הערב בחריפות את החלטת ישראל לאשר בניית 1100 יחידות דיור בגילה. דוברת הסטייט דיפרטמנט הביעה אכזבה עמוקה מהאישור ואמרה כי מדובר בצעד ב"בלתי מועיל". היא קראה לישראל ולפלסטינים להימנע מנקיטת צעדים נוספים שעלולים להקשות על חידוש תהליך השלום.

ובינתיים מאחל נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שנה טובה לעם ישראל. את ברכתו חותם אובמה כך: "מישל ואני מאחלים לכם ולבני משפחותיכם, ולכל מי שחוגג את ראש השנה, שנה מתוקה של בריאות, שמחה ושלום".

בברכה בווידיאו, רומז אובמה על קשיי תהליך השלום: "כפי שמלמדת אותנו המסורת היהודת, אולי לא נשלים המלאכה, אבל לעולם אסור לנו להפסיק לנסות".

"בפרוס ראש השנה, אנו סוקרים כל אותם רגעים בשנה שחלפה שנתנו לנו סיבה לתקווה", כותב אובמה. "ברחבי תבל, שואף דור חדש לממש את זכויותיו האוניברסליות. כאן, בארה"ב, אנו נענים לאתגרים שלנו ע"י התמקדות בדברים שחשובים באמת - ידידות, משפחה וקהילה".

"אך השנה שחלפה היתה גם שנת מצוקה לאנשים ברחבי תבל", הוא מוסיף. "יותר מדי מידידינו ושכנינו מוסיפים להיות שרויים במאבק בעקבות המיתון הכלכלי הנורא. ומעבר לגבולותינו, רבות מבעלות הברית הקרובות ביותר שלנו, לרבות ישראל, ניצבות לפני אי ודאויות בעידן שאינו בר חיזוי".

"זו הסיבה לכך שאני וממשלי עושים כל מה שביכולתנו כדי להביא לרווחה בבית ולשלום וביטחון ברחבי העולם, וזה כולל את אישוש המחויבות שלנו למדינת ישראל. בעוד שאיננו יכולים לדעת מה תביא עמה השנה החדשה, אנחונו יודעים דבר אחד: ארה"ב תוסיף לעמוד לימין ישראל, מפני שהקשר בין שתי המדינות אינו ניתן לערעור".

הבית הלבן מפרסם ברכה לראש השנה, כמו גם לרגל חגים דתיים אחרים, מדי שנה, אבל השנה יש לברכת הנשיא משמעות מיוחדת על רקע השחיקה בשיעור התמיכה בו בקרב בוחרים יהודיים קצת יותר משנה לפני הבחירות לנשיאות.