באפט: הסיכוי שארה"ב תגלוש למיתון הוא "מאוד לא סביר"

בראיון שהעניק המשקיע האגדי לרשת CNBC הוא אומר כי הוא רוכש מניות הנסחרות היום במחירי מציאה, כולל המניות של החברה שלו

המשקיע האגדי וורן באפט ממשיך לשמור על אופטימיות. בראיון שהעניק באפט לרשת CNBC מהבורסה של ניו-יורק הוא העריך כי הסיכוי שארה"ב תגלוש למיתון נוסף הוא "מאוד מאוד לא סביר".

באפט אומר כי הוא רוכש מניות הנסחרות היום במחירי מציאה, כולל המניות של החברה שלו. הוא גילה כי במהלך הרבעון המסתיים היום רכשה חברת ההשקעות שלו מניות בוול סטריט בהיקף של כ-4 מיליארד דולר.

באפט ביצע באחרונה רכישות עצמיות (buy-back) של מניות קונצרן ההשקעות שלו, ברקשייר האת'וואיי . התאגיד של באפט דיווח השבוע על רכישות עצמיות לראשונה מאז ארבעה עשורים, כך על פי הצהרה שנמסרה מברקשייר. הרכישות מתבצעות על בסיס העובדה שמכפיל ההון של ברקשייר הת'וואי עומד כיום על 1.1, ערך הנמוך ב-29% ממוצע מכפיל ההון של התאגיד (1.55) מאז שנת 2000. זאת, לאחר שמניית ברקשייר נפלה מתחת למחיר של 100 אלף דולר בשבוע שעבר, לראשונה מזה שנתיים.

"ככל שהמניות זולות יותר אנחנו נהיה אגרסיביים יותר ברכישות, של ברקשייר וגם של חברות אחרות", אמר באפט.

המשקיעים בשווקים הגלובליים תומכים בהצעתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להחיל חוק המגדיל את נטל המס לאזרחי ארה"ב המרוויחים מעל למיליון דולר בשנה, במטרה לצמצם את הגירעון הפדרלי - כך עולה מנתונים אחרונים שפרסמה היום (ו') "בלומברג".

כ-63% מהמשיבים לסקר "בלומברג", מאמינים כי "חוק באפט", שהועלה על פי הצעתו של איל ההשקעות, וורן באפט, להעלות נטל המס על אזרחי ארה"ב המרוויחים משכורות גבוהות, הוא פיתרון חיובי לצמצום הגירעון. בתוכנית לאישוש כלכלת ארה"ב שהשיק אובמה ב-19 לספטמבר, התייחס הנשיא ל"חוק באפט" וציין כי "לא ייתכן שהמזכירה של וורן באפט משלמת יותר מס ממנו", ברמיזה ישירה לאמירותיו של באפט, שאמר את אותם הדברים בדיוק שבוע לפני כן.