קודאק מכחישה שמועות על פשיטת-רגל: "אין כל כוונה כזו"

עפ"י מקורות המקורבים לחברה: קודאק שוקלת אופציה של פשיטת-רגל בשל החשש בקרב רוכשים פוטנציאליים מפני פורטפוליו הפטנטים של החברה ■ דובר החברה מכחיש מכל וכל

יצרנית המצלמות העתיקה קודאק שמזמן איבדה את ימי הזוהר שלה, ניצבת בפני שמועות לפיהן החברה שוקלת אופציה של פשיטת רגל בשל החשש בקרב רוכשים פוטנציאליים מפני פורטפוליו הפטנטים של החברה.

על פי המקורות, מספר רוכשים פוטנציאליים לאותם פטנטים הביעו דאגה מההליך של הרכישה שעלול להתברר כהונאה, אם החברה מגיעה למצב של חדלות פירעון. מקודאק נמסר כי אכן בודקת אפשרויות שונות אבל אין לה שום כוונה לפשוט רגל והיא אינה מחפשת שום הגנה מפני פשיטת רגל. "לחברה אין כל תוכנית להגשת בקשה לפשיטת רגל ואין כל שינוי באסרטגיה של החברה להפיק רווחים ממכירת הקניין הרוחני שברשותה", אמר דובר החברה. עוד הוסיף "החברה ממוקדת כעת ברבעון הרביעי ומאמץ להיות חברה ריווחית וחברה דיגיטאלית ברת קיימא"

מאז תקופת תור הזהב של קודאק בשנות התשעים, הצליחה החברה לצאת מהפוקוס; המניות שלה התרסקו ב-98% ושווי השוק שלה התכווץ לפחות ממיליארד דולר. מניית החברה, שנסחרה בפברואר 1997 בשער של 94.3 דולר, הגיעה כבר לכ- 2.9 דולרים.

למרות שקודאק נתפסת כחברה מיושנת ולא רלוונטית, ב-Rafferty Capital Markets LLC מעריכים שפטנטים של החברה משמשים ב-85% מהמצלמות הדיגיטליות וטלפונים סלולריים שנמכרים כיום. אם יצרניות הטלפונים ומערכות ההפעלה הסלולריות ינהלו בעתיד מאבקים על הפטנטים הללו, מדובר מבחינת קודאק בהזדמנות מצוינת, כך על פי דובר החברה.