פסטיבל מיפ יוצא לדרך: 19 חברות ישראליות ינסו למכור פורמטים

בין היתר יוצעו למכירה הפורמטים "סברי מרנן", "הדור הבא 24/7", "שלוש" ו"אהבה ראשונה"

19 חברות ישראליות ישתתפו ביריד הטלוויזיה מיפקום (MIPCOM) שייפתח מחר (ב') בקאן שבצרפת. ביריד ישתתפו 1,700 חברות מ-104 מדינות, וצפויים להגיע אליו כ-12 אלף מבקרים.

יריד מיפקום, המתקיים אחת לשנה, מהווה מוקד עלייה לרגל של מובילי ענפי הקולנוע והטלוויזיה העולמיים, המגיעים לקאן כדי להתרשם ולרכוש פורמטים של סדרות טלוויזיה, וידיאו, DVD, קולנוע, מדיה דיגיטלית, אינטרנט, טלוויזיה אינטראקטיבית, פרסומות ועוד.

התערוכה משמשת גם חלון הזדמנויות עבור חברות ישראליות לרכישת פורמטים טלוויזיוניים וכן למכירת פלטפורמות מקוריות, דוגמת "בטיפול" ו"מחוברים".

דוכן של מכון היצוא

בדוכן של מכון היצוא השנה צפויות להשתתף החברות "ארמוזה פורמטס", "סיניפיל - ספיליפה קוברסקי", "היפר ויז'ן", "מתר", "אולפני אלרום", "האולפנים המאוחדים", C.A.T.V, "רות דיסקין סרטים", "ערוץ הופ", "זואי אינטראקטיב", "קרייז פרודקשיינס", "ריאליטי טי וי", "טלית הפקות", "תומי תות", "גו טו פילמס", "לייב דפינישיין", PR SAT GLOBAL ו"לירום תקשורת". בנוסף מציגות בתערוכה החברות קשת, חברת דורי מדיה ואולפני הרצליה.

במכון היצוא מדווחים, כי לחברות תואמו מפגשים עסקיים עם חברות זרות ומובילות כגון ערוץ "ארטה" הצרפתי, ערוץ "ראיי" האיטלקי, "דר שפיגל" הגרמני, BTC, CHANNEL 4 ואחרות.

חברת קשת, שעד היום הציעה את הפורמטים שלה בביתן של מכון היצוא, הקימה השנה לראשונה ביתן עצמאי. בין הפורמטים שאותם תציע קשת: סדרת הריאליטי-דייטינג החדשה "שלוש", "סברי מרנן", "פלפלים צהובים", "אייל גולן קורא לך", "נראה אותך", "רמזור", "חטופים" ופורמטים נוספים שפותחו ייעודית לחו"ל. בביתן ינכחו קרן שחר - מנהלת קשת פורמטס, רן תלם - סמנכ"ל התוכניות, ועמי גלאם - מנהל הפיתוח.

במקביל תציג קשת את המיזם החדש שהוקם בשיתוף-פעולה של מאקו ו-THE BOX, שמטרתו לפתח ולשווק מוצרי "קרוס מדיה" - חיבורי תוכן בין מסכים ופעילויות רב-מסכיות עבור גופי טלוויזיה, הפקה ופרסום ברחבי העולם. המיזם יציע לגופי שידור סדרת מוצרים, שניתן להתאים לכל סוגי תוכן טלוויזיוני, החל משעשועונים, דרך תוכניות ריאליטי וכישרונות ועד לדרמות.

קבוצת דורי מדיה תציג מספר פורמטים ביריד, בהם שני פורמטים חדשים מבית "תנין הפקות" שטרם שודרו בארץ - "Wrong Number" ו"משאבת הכסף" - וכן יציגו את "חצויה 3 - הסיפור האמיתי", העונה השנייה של "אהבה ראשונה", "החולמים 2", דוקו הריאליטי "פעם בחיים" של yes ואת השעשועון "סיימון" של ביפ.

"התחושה שלי היא שזאת הולכת להיות תערוכה גדולה וחזקה אבל אנחנו נדע את זה בוודאות רק בעוד שבוע מהיום", אמר נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, נדב פלטי. "מבחינתנו, הדבר החדש זה שלראשונה אנחנו מציגים גיים-שואו (שעשועונים). עד היום הצגנו פורמטים אחרים".

"שלב הטיוטות"

מפיץ הפורמטים, אבי ארמוזה, שנמצא בקאן כבר מספר ימים, מסר ל"גלובס" כי הוא מתכנן להשיק ביריד 4 פורמטים חדשים: "הדור הבא - 24/7" ששודר בערוץ 10 ובאתר וואלה, "הפרויקט הירוק" של הוט, הסדרה "2.3" ששודרה בערוץ 10 וכן פורמט חדש שעדיין לא הושק בישראל - "בית הצ'אט" (THE REAL CHAT HOUSE).

להערכת ארמוזה, "עד לתחילת היריד עצמו, אנחנו כבר צפויים לסגור 3-4 עסקאות שונות. אנחנו נמצאים כבר בשלב הטיוטות עם כמה מדינות מובילות, וצפויות לנו עוד כ-350 פגישות בימים הקרובים".

"במקביל", מוסיף ארמוזה, "אנחנו דוחפים את הפורמטים המצליחים שלנו שכבר מכרנו בעבר כמו 'מחוברות', 'צחוק מעבודה', 'לעוף על המיליון' ו'משפחה חורגת'".

"השוק עוד לא התחיל אבל ממה שאני רואה עד עכשיו אין הרבה דברים חדשים", אומר אסף גיל, מנהל חברת "גיל הפקות", המבקר בירידי מיפקום ב-20 השנה האחרונות. "אני בא הנה מדי שנה כדי לקנות. באופן כללי אני מניח שכמו כל הישראלים שנמצאים פה, הפוקוס הוא על תוכניות לפריים-טיים".